Guvernul analizează posibilitatea acordării unor credite cu garanţii de stat pentru Tarom şi Blue Air, care să compenseze lipsa de lichidităţi generată de pandemia COVID-19, informează news.ro.
Potrivit sursei citate, Executivul îşi propune să finalizeze în luna iulie procedura de notificare la Comisia Europeană a celor două ajutoare de stat, care vor putea fi accesate doar după aprobarea din partea Directoratelor responsabile din cadrul CE.
"Guvernul a aprobat în cursul lunii aprilie 2020, prin Memorandum, acordarea unor ajutoare de stat companiilor aeriene TAROM si BLUE AIR pentru acoperirea pierderilor generate de reducerea semnificativă a cererii de trafic aerian pe perioada pandemiei COVID-19. În cursul aceleaşi luni, MTIC a depus la Comisia Europeană prenotificarea pentru autorizarea măsurii de ajutor de stat.
Concret, analizăm posibilitatea acordării unor credite cu garanţii de stat care să compenseze lipsa de lichidităţi generată de pandemia COVID-19", anunţă Ministerul Transporturilor după consultările dintre prim-ministrul Ludovic Orban, miniştriii Lucian Bode şi Florin Cîţu, reprezentantii Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor (MTIC), Ministerului Finanţelor Publice (MFP), Cancelariei Prim-Ministrului si ai companiilor aeriene TAROM şi BLUE AIR, având ca subiect identificarea celor mai bune soluţii şi a paşilor de urmat pentru susţinerea financiară a celor doi operatori aerieni de curse aeriene regulate, în contextul crizei generate de pandemia COVID-19.
In cazul Tarom, compania a prezentat elementele Planului de Restructurare, care urmează să fie trimis în cursul lunii august 2020 spre aprobare Directoratului de Competitivitate al Comisiei Europene. In baza acestui plan ajutorul de salvare acordat Tarom în cursul lunii februarie se va transforma într-un ajutor de restructurare, potrivit news.ro.
În cadrul întâlnirii au fost stabilite acţiunile concrete care vor fi întreprinse de MTIC şi MFP în perioada imediat următoare, astfel încât procedura de notificare la Comisia Europeană a celor două ajutoare de stat să fie finalizată până la sfârşitul lunii iulie, ceea ce va permite declanşarea procedurilor legale pentru accesarea ajutoarelor şi asigurarea fondurilor necesare pentru ca TAROM si BLUE AIR să traverseze perioada de criză din sectorul transporturilor aeriene.
Accesarea acestor ajutoare de stat se va face numai după aprobarea din partea Directoratelor responsabile din cadrul Comisiei Europene.
Săptămâna trecută, ministrul Transporturilor Lucian Bode, a apreciat că statul român ar trebui să aloce fonduri pentru "salvarea" Blue Air, dar şi să devină acţionar la această companie, care a declanşat recent procedura de concordat preventiv, un mecanism de evitare a insolvenţei, care permite unei companii să propună creditorilor - care deţin peste 75% din creanţe - un plan de redresare şi plată a datoriilor. Conform Profit.ro, vor fi reeşalonate datorii de 100 milioane euro în următoarele 18 luni.
"În această perioadă, industria de transport aerian se confruntă cu mari greutăţi. Cum a făcut Germania cu Lufthansa, a alocat fonduri importante şi a intrat acţionar acolo, la fel va trebui să facem şi noi - este opinia mea, încă nu am luat o decizie - cu Blue Air", a argumentat Bode.
În ceea ce priveşte compania Tarom, ministrul Transporturilor spunea recent că estimează scăderi de personal care să ajungă până la 700 de persoane. În aprilie, peste 1.100 de angajaţi ai Tarom au intrat în şomaj tehnic.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 28.07.2020, 09:09)
creditul trebuie dat obligatoriu cu mentinerea salariilor, mai ales cele ale conducerii
cred ca asa este corect!
NU?
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.07.2020, 09:48)
De 30 de ani se capuseaza Tarom și se refinanțează urmând iarăși capusarea. Tarom e un corp amorf din care căpușele sug la greu, când nu mai au lichidități, vai e gravă situația la Tarom, se baga bani din buget (adică banii noștri) urmând un nou festin pe banii statului. Pentru alocații nu sunt bani pentru căpușe se găsesc.