Guvernul sesizează DNA în cazul Romaero

E.D.
Anticorupţie / 3 aprilie 2014

Guvernul sesizează Direcţia Naţională Anticorupţie (DNA) în cazul Romaero, unde a fost descoperită o pagubă de câteva milioane de euro, conform surselor de presă.

Potrivit unui raport al Corpului de Control al Guvernului, compania Romaero s-ar fi asociat cu Blue Air pentru a crea în comun o bază de reparaţii şi întreţinere a aeronavelor, deşi Romaero ştia că Blue Air nu avea autorizaţie tehnică pentru astfel de operaţiuni, precum nici o situaţie financiară prea bună.

Corpul de Control al primului-ministru a efectuat un control la Societatea Romaero cu scopul de a verifica respectarea legii cu privire la cheltuirea bugetului societăţii şi modul de încheiere şi derulare a contractelor.

Astfel, autorităţile au descoperit că Blue Air nu şi-a onorat obligaţiile contractuale, aportul acesteia fiind de doar 3.387.756 euro, adică doar puţin peste 30% din suma de 11 milioane de euro cu care se angajase să contribuie în asociere.

Mai mult, potrivit documentelor analizate de Corpul de Control, mai multe aeronave ale Blue Air au fost obiectul unor lucrări de mentenanţă realizate şi facturate de Romaero, fără ca asociaţia să emită la rândul său facturi pentru recuperarea cheltuielilor de la beneficiar.

Concret, potrivit raportului, "în perioada 19.04.2011 - 29.10.2012, asocierea constituită din societăşile Blue Air Transport Aerian S.A. şi Romaero S.A. a prestat servicii în sumă totală de 2.945.183 lei, reprezentând cheltuieli aferente serviciilor, dar fără a încasa venituri corespunzătoare care i se cuveneau în mod legal", ceea ce reprezintă un prejudiciu.

Pe de altă parte, Blue Air a folosit mai multe hangare ale Romaero pentru obţinerea autorizării necesare pentru prestarea serviciilor de întreţinere a aeronavelor, de care nu beneficia în momentul încheierii acordului cu Romaero. În concluzie, Romaero a creat un avantaj patrimonial celor de la Blue Air, întrucât obţinerea de către aceasta din urmă a autorizaţiei pentru efectuarea de lucrări de întreţinere "de bază" a generat diminuarea severă a volumului serviciilor prestate de Romaero şi implicit a veniturilor încasate. Acestea au scăzut constant de la 6.078.819 lei în 2009, la 4.228.457 lei în 2010, la 3.893.846 lei în 2011, la 2.218.193 lei în 2012, pentru ca în 2013 să ajungă la 774.725.

Opinia Cititorului ( 5 )

  1. La inceput Dinischiotu vroia doar spaga 10% din cate datorii ii stergea lui Sindie, insa acum, in aceste timpuri tulburi, Dinischiotu fura din alta parte, iar de la Sindie vrea doar protectie politica. Ca sa intelegeti mai bine, Dinischiotu ii sterge datorii lui Sindie, acesta din urma se roaga de nasul sau Generalul Marius Opran sa vorbeasca la PSD ca Dinischiotu sa ramana director general in ciuda miilor de furaciuni pe care le face in mod curent si astfel se inchide cercul infractional.

    Foarte ciudat ca despre infractiuniile facute de Dinischiotu incepand cu furtul de fier din Romaero culminand cu excursii cu amanta Mihaela Proteasa in strainatate pe banii Romaero, stiu si SRI si DGIPI si SIE (caci Dinischiotu a facut afaceri si cu Iranul, vezi cazul lui Aurel Fratila extradat in SUA). 

    1. Dobitocul asta de Dinischiotu a semnat un contract cu firma Air Wings Romania, careia i-a dat hangarul 2 Romaero.

      Nici macar nu a verificat cine este acesta firma. Air Wings este o firma de reparatii avioane facuta peste noapte ilegal. Mai exact, pentru a obtine licenta de reparatii avioane, AACR te obliga sa ai mecanici, manuale, scule, dar si hangar. Ei bine, Air Wings nu avea hangar deci nu putea sa-si ia licenta. Directorul general de la Air Wings, Florin Trăilă, un fost steward la Medallion Air, i-a dat o spaga lui Constantin Dinischiotu ca sa-i dea o hartie ca Romaero ii da hangar. Hartia este ilegala si penala caci Romaero nu are voie sa dea hangar catre o firma care are acelasi domeniu de activitate, inseamna Stat in stat si subminarea econimiei fabricii Romaero. Totusi Dinischiotu nu a rezistat spagii care se pare ca a fost in jurul a 30.000€. 

      Dinischiotu este partener de furaciuni cu Armand Petrescu director general la AACR. I-a facut cunostinta lui Traila cu Armand. Cel din urma a primit si el spaga 20.000€ de la Florin Trăilă ca sa-i dea licenta de reparatii lui Air Wings si sa se faca ca nu vede hartia ilegala. Tot Armand Petrescu este cel care i-a facut legatura lui Trăilă cu Voicu (se poate verifica ca Trăilă a fost de cateva ori la Ministerul Transporturilor la Voicu din registrul de la poarta). Voicu asa cum spuneam mai sus, contra unei spagi lunare de 5000€ i-a dat hangarul firmei Air Wings, o firma care repara avioane dubioase din Libia. 

      Libia este o tara cu grave probleme si pentru a aduce un avion din acesta tara trebuie consultata Directia Ancex, care spune daca se poate sau nu. Air Wings o firma care spala bani pentru niste iranieni (adevaratii patroni ai companiei) aviz SRI, care face reparatii la aeronave Libiene si care si-a luat toate sculele in mod ilegal de la fosta Romavia unde a mituit-o pe directoarea de acolo cu suma de 30.000€, are contract cu Statul Roman prin infractori ca Dinischiotu, Armand Petrescu, Voicu. Nu exista multe nume in aviatia romanesca, cam aceleasi le regasim in tot ce este putred in acest domeniu. Trebuie spus ca avionul cu care s-a prabusit Iovan a fost reparat ilegal in Romaero……tot sub acest Dinischiotu la niste preturi exorbitante. Mai exact, Mihai Cusursuz care se ocupa de acest avion din partea Ministerului Sanatatii, in cardasie cu Dinischiotu umflau preturile de reparatii la un avion ce trebuia casat. Dupa ce Mihai cusursuz a fost dat afara de Arafat de la Min sanatatii, Dinischiotu l-a angajat la Romaero. Aici Cusursuz a furat in continuare cu Dinischiotu, nedeclarand lucrarile executate, adica se luau banii dar nu aparea nici un act ca avionul a fost reparat.

      Bati campii

      Stimate Dl Trasca

      Ati uitat cand făceați blatu cu Sindie,Jetran, Medalin sau aceștia nu erau clienții Romaero care trebuiau sa plătească facturi.. Facturi care brusc dispăreau sau deveneau mai mici.  

      Air Managment... Adica Dvs sub umbrela soției ati semnat contracte cu fiecare firma-n parte ca sa nu uitam de Air Wings.. Va gudurai ca un cățeluș cand a venit CAA pentru autorizare.  

      Apropo mai lucrezi in domeniu sau ai plecat la Craiova dupa Misa Popic. 

      O tara de invidioși si de cretini "sa moara capra vecinului " atat știm  

      Rușine sa-ti fie amice.

    Epava avionului în care a murit Iovan este sigilată de Parchet și e depusă în hangarul numărul 3 de la compania Romaero. Dacă tot merg niște procurori pe la Romaero poate că se uită și la alte avioane de acolo, căci au ce afla interesant.

    Spre exemplu, în fabrica de construcție și reparații avioane Romaero se află un avion Boeing 737-200, culoare negră, cu înmatricularea N600RN, fosta YR-CRI. Aeronava este una VIP și aparține omului de afaceri Cristian Sindie, finul generalului Marius Opran, fost consilier al lui Ion Iliescu. Avionul este la lucrări în Romaero de peste cinci ani, dar nimeni nu s-a sinchisit să plătească reparațiile. Totalul lucrărilor efectuate de Romaero în cei 5 ani este de aproximativ trei milioane de euro. Din această sumă, în toți acești 5 ani, s-au plătit, spun sursele noastre din aviație, în jur de 500.000 euro. Restul de 2.500.000 euro s-au făcut pierduți prin actele contabile manevrate de directorul Romaero, Constantin Dinischiotu. De ce ar închide ochii Dinischiotu la o asemenea sumă, în condițiile în care Romaero e în pragul falimentului? Nu-i trebuie 2.500.000 de euro? Explicația ar putea fi că trebuie să-și țină cumva sub cur scaunul lui de șef. Procurorii care vin să vadă epava avionului din Apuseni ar trebui să vadă dacă nu cumva cei 2.500.000 de euro la care facem referire ajută să stea Dinischiotu pe acel scaun de șef. Din care n-a zburat, în ciuda unor controale financiare foarte turbulente. Să vadă procurorii dacă nu cumva acei bani au zburat spre un partid aflat la guvernare, care are un sediu tocmai într-o clădire aparținând fabricii Romaero. Ca să-i ajutăm pe procurori, partidul are aceleași inițiale ca PSD-ul, în aceeași ordine. 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Conferinţa BURSA “Energia în priză”
rpia.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

30 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9756
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4451
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2677
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9563
Gram de aur (XAU)Gram de aur378.7000

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
energyexpo.ro
cnipmmr.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb