Guvernul va sesiza Direcţia Naţională Anticorupţie (DNA) şi SRI pentru nereguli în derularea contractului încheiat cu Bechtel la construcţia Autostrăzii Transilvania, acuzând posibile fapte de natură penală comise de foştii miniştri Gheorghe Dobre, Sebastian Vlădescu, Monica Macovei, Radu Berceanu şi fostul şef al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) Cristian Duică.
Inspectorii guvernamentali arată, printre altele, că înţelegerea cu Bechtel a fost modificată, în 2009, fără respectarea dispoziţiilor legale, ceea ce a condus la prejudicii pentru stat, potrivit surselor de presă.
Renegocierea contractului, stabilit iniţial la "valoarea corectă" şi certificată ca atare de 2,2 miliarde euro, a fost iniţiată, în 2005, fără un mandat din partea Guvernului, fiind doar un mandat acordat de fostul ministru al Transporturilor Gheorghe Dobre (PDL), iar lucrările fiind întârziate, conform raportului Corpului de Control al premierului. Negocierile au fost coordonate de Gheorghe Dobre şi fostul ministru al Finanţelor Sebastian Vlădescu.
Potrivit raportului citat, prin încheierea unui acord de modificare la contract, în baza unei hotărâri de Guvern iniţiată de Dobre şi avizată de Vlădescu şi fostul ministru al Justiţiei Monica Macovei, statul a fost păgubit cu 40 milioane euro, prin reclasificarea acestei sume, acordate iniţial cu titlu de avans, drept cheltuieli de mobilizare, cu încălcarea dispoziţiilor legale. Inspectorii arată că miniştrii ştiau, conform notei de fundamentare a hotărârii, că aveau obligaţia recuperării acestei sume.
Pentru crearea unei "aparenţe de legalitate", a fost însă acceptată creşterea cheltuielilor de mobilizare de la 30 milioane euro la 70 milioane euro, cu toate că acestea se refereau la activităţi anterioare începerii construcţiei, iar construcţiile erau deja începute din 2004.
Astfel, inspectorii îi acuză pe miniştrii Dobre, Vlădescu şi Macovei că au creat un artificiu pentru a justifica faptul că Bechtel a păstrat 40 milioane euro.
• Ponta: "Am sesizat deja DNA privind contractul cu Bechtel"
Premierul Victor Ponta a declarat, ieri, că Guvernul a sesizat deja DNA în legătură cu contractul cu Bechtel pentru construirea Autostrăzii Transilvania, pentru că "este bine" să se ştie "din cauza cui nu s-a făcut această autostradă".
Domnia sa a precizat: "Am trimis deja rezultatele controlului şi aspectele de natură penală pe care noi le-am descoperit către DNA. Am vrut să încheiem o dezbatere care durează de foarte mulţi ani şi este importantă pentru Transilvania, de ce ceea ce am început în 2004 nu am continuat. Răspunsul este: foarte multă ignoranţă şi rea-credinţă. Dincolo de trecut, e bine să ştim din cauza cui nu am făcut autostrada".
• Macovei: "Contractul păgubos cu Bechtel a fost semnat de guvernul Năstase"
Pe de altă parte, europarlamentarul PDL Monica Macovei consideră că guvernul condus de Adrian Năstase este vinovat pentru semnarea contractului dintre statul român şi compania americană Bechtel, pentru construirea autostrăzii Braşov-Cluj-Borş.
Oficialul menţionează: "Contractul păgubos cu Bechtel a fost semnat de Guvernul Năstase şi reziliat de Guvernul Ponta, neregulile şi vinovaţii acolo sunt".
Totodată, democrat-liberala a amintit de neputinţa ministrului pentru Infrastructură, Dan Şova, de a prezenta public contractul încheiat în 2003, precum şi de rezilierea documentului de către premierul Victor Ponta. "Pe cine vrea Ponta să scape de răspunderea semnării în 2003 a unui contract defavorabil României şi cu plată de despăgubiri? Pe Năstase şi Şova?", spune Monica Macovei, indicându-i drept principalii vinovaţi pentru semnarea contractului pe Victor Ponta, Adrian Năstase, Dan Şova şi Miron Mitrea, ministru al Transporturilor în cabinetul Năstase.
1. Cazul a la mita la Hidroelectrica !
(mesaj trimis de Theraflu în data de 07.12.2013, 08:06)
O sa le dea 3 ani cu suspendare !
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 07.12.2013, 13:00)
Se vedea si din avion ca s-a furat la contractul cu Bechtel,mai ales dupa 2004.