Piaţa de bunuri de lux din România este estimată să genereze venituri de 535,82 milioane EUR în 2024, cu o contribuţie semnificativă din partea vânzărilor online (13,8%). Cererea pentru bunuri de lux este în creştere, alimentată de o populaţie cu un nivel de trai care urmează acelaşi trend ascendent, conform unui comunicat transmis redacţiei.
În acest context, CBRE România anunţă implicarea exclusivă în strategia de leasing a H Ştirbei Palace, un monument istoric emblematic situat în inima Bucureştiului şi unul dintre cele mai aşteptate proiecte de retail din capitală. După finalizarea lucrărilor de renovare, Palatul Ştirbei îşi propune să devină o galerie comercială de referinţă pentru mărcile de lux din regiunea Europei de Sud-Est.
"H Ştirbei Palace este proiectul ideal pentru brandurile de lux care îşi doresc o prezenţă strategică în Europa, într-o locaţie premium. Piaţa de retail din România şi-a dovedit rezilienţa şi potenţialul în Europa Centrală şi de Est, cu rezultate remarcabile. Ne propunem să transformăm Palatul Ştirbei în destinaţia de shopping de lux a oraşului şi să readucem Calea Victoriei în rândul străzilor comerciale importante la nivel mondial. Credem că acest proiect va contribui semnificativ la dezvoltarea pieţei de retail de lux din România şi va consolida poziţia Bucureştiului ca destinaţie de shopping de top", a declarat Carmen Ravon, Head of Retail Occupiers CEE la CBRE România, se menţionează în comunicat.
În acest mandat, CBRE România se concentrează pe atragerea retailerilor premium şi de lux, răspunzând unei cereri semnificative din partea acestui segment. Interesul crescut manifestat în discuţiile recente confirmă potenţialul robust al pieţei româneşti.
"Suntem încântaţi să colaborăm cu CBRE, a cărei reputaţie şi rezultate în domeniul imobiliar vorbesc de la sine. Acest parteneriat vine să întărească angajamentul nostru de a pune România pe harta destinaţiilor de shopping de lux şi validează potenţialul enorm al H Ştirbei Palace, marcând, totodată, un pas important în strategia noastră de a atrage mărci exclusive şi de a oferi clienţilor o experienţă unică de cumpărare", a spus Ana-Maria Nemţanu, Leasing Director la Hagag Development Europe.
Perspective optimiste pentru piaţa de lux
Piaţa de retail de lux din România se află într-o continuă ascensiune, iar Bucureştiul devine o destinaţie din ce în ce mai atractivă pentru brandurile premium. Acest trend este alimentat de dezvoltarea proiectelor imobiliare de prestigiu, inclusiv a 13 noi hoteluri de cinci stele planificate până în 2028, care vor găzdui mărci precum Corinthia, Mondrian, Hyatt şi Kempinski.
Potrivit unui raport de piaţă publicat de CBRE România, a fost înregistrată o creştere a chiriilor prime pentru locaţiile stradale în primul trimestru al anului 2024, ceea ce reflectă dinamismul acestui segment, se precizează în comunicat.