Haleon este noua companie Consumer Healthcare, independentă de GSK (GlaxoSmithKline). Cu un portofoliu remarcabil de mărci renumite la nivel global, precum Sensodyne, Voltaren, Panadol şi Centrum şi cu vânzări anuale de aproximativ 10 miliarde de lire sterline, compania se pregăteşte să obţină o listare premium la Bursa de la Londra.
Cu sediul central în Weybridge, Marea Britanie, noul nume se va regăsi în peste 100 de ţări în care GSK Consumer Healthcare activează. Separarea celor două companii va fi gestionată prin transferul a cel puţin 80% din acţiunile deţinute de GSK către acţionarii noii companii.
Haleon va avea un portofoliu propriu de branduri şi este dezvoltată pe aportul şi susţinerea angajaţilor, pe expertiza grupurilor de cercetare ştiinţifică globală formate din cadre medicale, dar mai ales pe experienţele consumatorilor de produse de îngrijire a sănătăţii. Lansarea este rezultatul unor investiţii de succes şi schimbări strategice, ale diviziei GSK pentru sănătatea consumatorului, care au avut loc în ultimii opt ani, incluzând integrarea portofoliilor de produse destinate clienţilor din cadrul companiilor Novartis şi Pfizer.
"Lansarea Haleon, la nivel global, marchează un pas important pentru noi. Noua divizie are la bază dorinţa noastră de a oferi servicii medicale la standarde înalte şi de a ne consolida poziţia în calitate de lider global pentru servicii şi produse de îngrijire a sănătăţii consumatorului. Suntem nerăbdători să implicăm mai mult investitorii şi analiştii în această iniţiativă, care vor participa la evenimentul nostru dedicat pieţelor de capital, planificat pentru sfârşitul lunii februarie.", a declarat Brian McNamara, CEO Haleon.
Compania a fost prezentată investitorilor şi analiştilor înaintea evenimentului găzduit de GSK, "Ziua Pieţelor de Capital pentru Sănătatea Consumatorului", care va avea loc luni, 28 februarie. Scopul a fost acela de a oferi detalii cu privire la strategia de afaceri, capacitatea operaţională a noii companii, informaţii financiare şi planurile de dezvoltare. Pentru potenţialii investitori, noua afacere va oferi o majoră creştere organică a vânzărilor, prin aplicarea marjei operaţionale şi generarea unui volum consistent de încasări mari.
În ceea ce priveşte îmbunătăţirea calităţii serviciilor medicale, a bunăstării indivizilor şi a comunităţilor, milioane de profesionişti din domeniul sănătăţii, consumatori şi oameni din întreaga lume îşi pun încrederea în mărcile companiei. Cererea care vine din sectorul de servicii şi produse pentru protecţia sănătăţii consumatorului, din partea populaţiei în curs de îmbătrânire, a clasei de mijloc în curs de dezvoltare, a consumatorilor ale căror nevoi de sănătate şi bunăstare nu sunt satisfăcute, aduce vânzări în valoare de 150 miliarde de lire• . În acest context, noul Centru de Cercetare şi Dezvoltare, un nucleu de inovaţie, se va deschide la finalul anului 2024 şi va pune bazele unui laborator de ultimă generaţie dedicat studierii comportamentului consumatorului.
"Haleon se bazează pe expertiza şi munca enormă a numeroşi oameni remarcabili, care de-a lungul timpului, s-au dedicat exclusiv îmbunătăţirii sănătăţii oamenilor şi bunăstării acestora. Potenţialul de creştere a companiei este uriaş, la nivel mondial", a declarat Emma Walmsley, Chief Executive Officer, GSK.
Poziţionarea diviziei este una strategică, având în vedere furnizarea serviciilor la scară largă cu impact pozitiv asupra sănătăţii oamenilor, creşterea sustenabilă şi extinderea portofoliului în viitorul apropiat. Noul brand a fost anunţat ca prilej de sărbătorire a celor 24.000 de oameni care lucrează în cadrul companiei GSK Consumer Healthcare. La nivel global, angajaţii au avut oportunitatea de a interacţiona cu noul brand, iar sprijinul lor continuă să ajute Consumer Healthcare să îşi crească ambiţiile de dezvoltare prin lansarea noii companii.