Furnizorul american de servicii petroliere "Halliburton" Co. a decis să renunţe la preluarea rivalului mai mic "Baker Hughes" Inc., pentru care ar fi trebuit să plătească 28 de miliarde de dolari, din cauza opoziţiei autorităţilor de reglementare din Uniunea Europeană şi SUA. Acestea din urmă nu au fost de acord cu afacerea, întrucât ar fi adus laolaltă al doilea şi al treilea grup de servicii petroliere din lume.
În urma eşuării tranzacţiei, "Halliburton" îi va plăti companiei americane "Baker Hughes" o taxă de 3,5 miliarde de dolari.
În 2014, "Halliburton" a lansat o ofertă în numerar şi acţiuni pentru preluarea "Baker Hughes", tranzacţie care ar fi creat un gigant în sectorul serviciilor de forare, logistică şi excavaţii, evaluat la 67 miliarde de dolari, şi cu peste 136.000 de angajaţi.
La finele lui 2015, cele două companii au anunţat că autorităţile antitrust din SUA nu sunt mulţumite de concesiile propuse în vederea aprobării tranzacţiei.
Ulterior, Comisia Europeană a informat că evaluează dacă tranzacţia va împiedica concurenţa efectivă prin nerespectarea reglementărilor europene privind fuziunile.
Autorităţile europene susţineau că "trebuie să se asigure că fuziunea nu va reduce şansele de exploatare a ţiţeiului şi a gazelor naturale în UE şi nu va majora preţurile pentru aceste operaţiuni".
Dificultăţile înregistrate în obţinerea aprobărilor şi condiţiile generale din sectorul energetic, care au afectat semnificativ tranzacţiile economice, au dus la concluzia că încheierea negocierilor dintre cele două companii reprezintă cea mai bună soluţie, conform directorului general al "Halliburton", Dave Lesar.
"Halliburton" a raportat, pentru primul trimestru din acest an, o pierdere netă de 2,41 miliarde de dolari sau 2,81 dolari/acţiune, comparativ cu 643 milioane de dolari ori 76 de cenţi/titlu în primele trei luni din 2015.
Dacă se exclud anumite elemente speciale, compania a obţinut un profit ajustat de 7 cenţi/acţiune, faţă de 4 cenţi, cât estimau analiştii.
Luna trecută, "Halliburton" a anunţat că şi-a redus cu 40,5% vânzările în primul trimestru din 2016, la 4,2 miliarde de dolari. În intervalul menţionat, compania a eliminat 6.000 de posturi.