Hotel Cişmigiu, parte a portofoliului Hercesa România din anul 2004, a înregistrat creşteri ale tuturor indicatorilor relevanţi în 2023, se arată într-un comunicat al Harcesa Romania, remis redacţiei. Veniturile au crescut cu 15% faţă de anul trecut, gradul de ocupare a fost de 78% comparativ cu 70% în 2022, Average Daily Rate (ADR) s-a majorat cu 15% faţă de 2019, iar gradul de dublă ocupare a fost de 1,4, informează sursa menţionată.
Potrivit comunicatului, "Pentru Hotel Cişmigiu, 2023 a fost cel mai bun an de până acum. Nu doar că ne-am revenit, dar am şi depăşit nivelul din 2019, un an de referinţă, înainte de pandemie, din perspectiva gradului de ocupare şi al veniturilor", a declarat Mirela Cojocaru, directorul general al Hotelului Cişmigiu. "Anul acesta procentul turiştilor de pe segmentul călătoriilor de plăcere a crescut la 40% din total, partea de business rămânând majoritară. La finalul lunii noiembrie au început să revină turiştii din Israel, o parte importantă a segmentului de leisure, după ce numărul lor scăzuse în octombrie, odată cu izbucnirea războiului", a adăugat Mirela Cojocaru.
Segmentul evenimentelor corporate, deservit de Hotel Cişmigiu prin cinci săli de conferinţă cu capacităţi cuprinse între 30 şi 70 de persoane şi un amfiteatru, nu şi-a revenit complet comparativ cu 2019, multe dintre aceste manifestări având loc în continuare în mediul online, se mai arată în comunicat.
Conform sursei citate "Anul 2023 nu a fost lipsit de provocări, chiar dacă am consemnat, atât la nivel de piaţă, cât şi în cazul Hotelului Cişmigiu, o creştere importantă. Revenirea bruscă de după pandemie a generat o criză a forţei de muncă, care s-a diminuat considerabil pe acest segment în perioada 2020-2021, o dificultate cu care ne confruntăm şi în prezent, alături de preţurile crescute ale energiei şi nivelul ridicat al inflaţiei. Ne aşteptăm ca aceste provocări să existe şi în 2024 şi, în plus, deja vedem semnale ale diminuării bugetelor de călătorie pe segmentul corporate", a precizat Mirela Cojocaru.
Hotel Cişmigiu cuprinde 60 de apartamente şi este şi un hub cultural, prin Librăria Humanitas, Institutul Cervantes şi prin organizarea, în diversele spaţii ale clădirii, de expoziţii ce cuprind lucrări de artă românească şi gastronomic, prin Berăria Gambrinus de la parterul clădirii şi Bistro Cişmigiu, operat de Stadio la etajul al şaselea, informează sursa.
Potrivit sursei menţionate "Hotel Cişmigiu a fost achiziţionat de Hercesa în 2004 şi îl menţinem în portofoliu, deşi business-ul de bază al companiei este cel rezidenţial, prin proiectele pe care le dezvoltăm în estul şi în vestul Bucureştiului, Vivenda Residencias, respectiv Stellaris Residencias. La 11 ani de la redeschiderea din 2012, Hotel Cişmigiu este un proiect de succes şi ne dorim şi alte investiţii de acest fel, care deocamdată sunt încă dificile din cauza diverselor aspecte legale şi administrative", a declarat Romeo Ghica, manager de operaţiuni al Hercesa România.