"Holcim România" a realizat, anul trecut, o cifră de afaceri de aproximativ 774 milioane de lei (219 milioane de euro). Astfel, compania a înregistrat o creştere cu 28% faţă de 2005, an în care cifra de afaceri a fost de 603 milioane de lei (166 milioane de euro).
Directorul general al "Holcim România", Markus Wirth, a declarat ieri, într-o conferinţă de presă că societatea a cheltuit, în perioada 1997-2005, 334 milioane de euro pentru investiţii. Acestea au fost direcţionate pe proiecte sociale şi de resurse umane, în modernizarea tehnologiei de producţie, protecţia mediului şi dezvoltarea afacerii. Cel mai mare proiect se desfăşoară la Câmpulung, unde "Holcim" a investit aproximativ 105 milioane de euro în construirea celei mai mari linii de producţie a cimentului gri din ţara noastră şi a unei hale de preomogenizare a materiilor prime. Anul trecut au fost efectuate investiţii de 57 milioane de euro.
Domnul Wirth apreciază că, în 2006, piaţa românească de ciment atinge un volum total al vânzărilor de 7 milioane de tone. Pentru acest an, domnia sa estimează o creştere de circa 15% ca volum al vânzărilor de ciment.
Începând cu anul trecut, compania oferă un serviciu nou pe piaţa românească, HolFresh, un echipament mobil, cu o capacitate de 10 mc, care menţine betonul proaspăt pentru aproximativ jumătate de oră, timp suficient pentru pregătirea cofrajelor pe şantier. Acest echipament poate fi închiriat de la staţiile de betoane din Craiova şi Bucureşti.
"Holcim România" deţine, în prezent, trei fabrici de ciment în Turda, Câmpulung şi Aleşd, 15 staţii ecologice de betoane şi patru staţii de agregate.