Honda a decis să producă viitoarea generaţie a modelului Civic hibrid în statul american Indiana, în loc de Mexic, pentru a evita posibilele tarife impuse unuia dintre cele mai bine vândute modele ale sale, au declarat trei surse apropiate situaţiei, potrivit news.ro.
Decizia evidenţiază modul în care producătorii auto încearcă să se adapteze la tarifele de 25% propuse de preşedintele american Donald Trump pentru bunurile importate din Mexic şi Canada.
Deşi mai multe companii auto şi-au exprimat îngrijorarea în privinţa acestor taxe, decizia Honda este prima măsură concretă luată de un mare producător japonez.
Potrivit celor trei surse, Honda - al doilea cel mai mare producător auto din Japonia - plănuise iniţial să fabrice noul model Civic în Guanajuato, Mexic. Producţia urma să înceapă în noiembrie 2027. Mexicul fusese ales deoarece costurile în creştere făceau dificilă producţia în Indiana şi Canada.
Acum, Honda intenţionează să construiască noul model Civic în Indiana începând din mai 2028, cu o producţie anuală estimată la aproximativ 210.000 de unităţi, a precizat una dintre surse. Dacă producţia din Indiana nu va putea satisface cererea, compania ar putea importa din alte ţări neafectate de tarife, a adăugat sursa.
Toate cele trei surse au vorbit sub protecţia anonimatului, deoarece informaţiile nu au fost încă făcute publice.
Un purtător de cuvânt al Honda a refuzat să comenteze modificările planului de producţie al Civic, dar a declarat că firma va continua să analizeze cererea şi mediul de afaceri pentru a optimiza producţia şi distribuţia la nivel global.
Tarifele SUA forţează modificări majore în industrie
Mexicul a fost mult timp un centru de producţie cu costuri reduse pentru producătorii auto japonezi şi internaţionali. În prezent, Honda trimite aproximativ 80% din producţia sa din Mexic către Statele Unite, a doua cea mai mare piaţă auto din lume, după China.
Directorul operaţional al Honda, Shinji Aoyama, a avertizat în noiembrie că producătorul auto va trebui să ia în considerare mutarea producţiei, dacă SUA vor impune tarife permanente asupra vehiculelor importate.
Cazul Honda subliniază cât de perturbatoare pot fi aceste tarife pentru industriile care nu pot modifica rapid planurile de producţie, din cauza investiţiilor mari necesare şi a liniilor de producţie adaptate pieţelor specifice.
În 2023, Honda a vândut aproximativ 1,4 milioane de automobile şi camionete în SUA, inclusiv modele Acura. Modelul Civic, atât în versiunea pe benzină, cât şi în varianta hibridă, a fost al doilea cel mai bine vândut model al companiei pe piaţa americană, după CR-V, cu peste 240.000 de unităţi vândute.
Vânzările Honda Civic în SUA au crescut cu 21% anul trecut, comparativ cu 2022, potrivit datelor companiei.
Aproximativ 40% dintre vehiculele Honda vândute în SUA sunt importate din Mexic şi Canada. În plus, compania exportă anual aproximativ 60.000 de vehicule produse în SUA către aceste două ţări.
Dacă Mexicul şi Canada vor introduce tarife de represalii, Honda s-ar putea confrunta cu creşteri suplimentare ale costurilor.
Opinia Cititorului