Industria grădinăritului din România aduce anual noi tendinţe sezoniere, astfel că HORNBACH, unul dintre principalii retaileri locali de materiale de construcţii şi grădinărit, arată că aproximativ 35% din vânzările sale totale la categoria dedicată sunt înregistrate primăvara, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
"Departamentul de plante este punctul de atracţie în magazinele noastre, mai ales primăvara, unde acoperim o gamă de aproximativ 6.000 de articole. Inevitabil, clienţii care achiziţionează plante se orientează, ulterior, către întregul proiect: de la substrat, îngrăşământ, unelte şi ghivece, până la decoraţiuni pentru grădină şi mobilier special", a declarat Radu Oniga, Director General HORNBACH România.
Prin punerea la dispoziţia clienţilor a unui proiect complet de amenajare a grădinii, dar şi prin proiectarea ei, astfel încât să fie funcţională, compania asigură şi un calendar al grădinăritului, pentru fiecare etapă specifică anotimpurilor. Astfel, HORNBACH reuneşte trei direcţii noi în adaptarea grădinii la ideile pasionaţilor de grădinărit, anume: Grădina de legume, Grădina de relaxare şi Grădina de familie. Conform cifrelor raportate la anul 2023, grupa de decoraţiuni pentru grădină, ghivece şi articole sezoniere a dominat sortimentul, oferind o varietate de peste 6.500 de produse, în timp ce gama plantelor a inclus 6.000 de produse.
"În strategia de sortiment avem grijă să oferim o experienţă completă şi diferenţiatoare, tocmai pentru a oferi clienţilor posibilitatea de a-şi pune în aplicare proiectele personale în grădinărit. Noi preferăm să gândim în materie de proiecte, cu accente clare axate pe sens şi utilitate, dar şi la criterii precum raportul calitate-preţ, sustenabilitate, tendinţe", a completat Radu Oniga.
De asemenea, compania se concentrează pe diversitatea sortimentului său şi pune un accent deosebit pe segmentul DIY, respectiv pe gama sa extinsă de produse pentru animalele de companie şi acvaristică. Astfel, în prezent, HORNBACH este singurul magazin de bricolaj cu zonă vastă pentru animale de companie şi acvaristică, cu un petshop care cuprinde aproximativ 4.200 de produse.