"Hornbach", un retailer local de materiale de construcţii şi grădinărit, a investit, în cei 9 ani de activitate pe piaţa din România, peste 3 milioane de euro pentru pregătirea angajaţilor, potrivit unui comunicat de presă trimis Redacţiei.
Mugurel-Horia Rusu, Directorul General al "Hornbach România", a declarat: "La «Hornbach» este esenţială capacitatea angajaţilor de a putea răspunde oricărui client, indiferent de raionul de care se ocupă, şi de a oferi o consiliere pe măsură. Astfel, toţi angajaţii noi beneficiază atât de traininguri standard, cât şi specifice, deoarece ne dorim să fim permanent în topul preferinţelor clienţilor atunci când vine vorba de consilierea specializată oferită de personalul nostru".
Astfel, potrivit acestuia, compania a investit, încă de la intrarea pe piaţa locală, în 2007, peste 3 milioane de euro în programe dedicate pregătirii angajaţilor noi şi a celor existenţi. De asemenea, reprezentantul companiei a mai afirmat că peste 59% dintre angajaţi se află în companie de mai mult de 3 ani şi jumătate.
În acest moment, "Hornbach" are peste 700 de angajaţi, din care aproximativ 650 în magazine, iar rata medie anuală de fluctuaţie a personalului este sub 4%, fiind astfel mult mai mică faţă de cea întâlnită, în medie, în sectorul de retail.
Printre cele mai importante cursuri pe care le urmează orice angajat Hornbach înainte de a intra în atribuţiile fişei de post, se numără şcolarizările specifice, cum sunt cele în domeniul acvaristicii, al plantelor, cursuri pentru obţinerea autorizaţiei de conducere a motostivuitorului, precum şi orientare în ceea ce priveşte procesul de furnizare şi comercializare a produselor marcă Hornbach şi referitoare la gestionarea şi încasarea mărfii.
La acestea se adaugă şcolarizările standard, precum cele în domeniul vânzării şi cele privind procesele specifice "Hornbach".
Ţinând cont de aceste aspecte, trainingurile se desfăşoară atât în sediul central al Hornbach, cât şi în magazine. De asemenea, în funcţie de evoluţia pieţei şi a produselor noi în sortiment, şcolarizările pot fi susţinute şi de către furnizori, în cadrul magazinelor.
Fiecare tip de training este alcătuit dintr-o parte teoretică şi una practică, cea din urmă vizând exerciţii pe tema respectivă, sesiuni de practică în magazin, dar şi jocuri de rol finalizate cu un feedback constructiv din partea trainerilor. În plus, la finalul fiecărei săptămâni de şcolarizare, are loc o testare prin care se verifică nivelul de cunoştinţe acumulat, stabilind astfel punctele cheie care necesită clarificări.
Reprezentantul comaniei a completat: "Chiar dacă, în general, recrutăm o persoană care să deţină un minim de cunoştinţe despre departamentul în care urmează să activeze, aceste traininguri au rolul de a specializa angajatul, urmând ca apoi fiecare să obţină o policalificare".
Acesta a subliniat, de asemenea, faptul că în cadrul companiei, angajaţii beneficiază şi de programe de dezvoltare profesională prin care se urmăreşte amplificarea abilităţilor de leadership, comunicare, organizare, iar în cazurile în care intervin dorinţa şi potenţialul unei promovări.
Directorul General al Hornbach România a mai spus: "Hornbach este o companie care oferă în mod egal o şansă tuturor, fie că abia au terminat studiile şi nu au avut ocazia să capete experienţă, fie că se apropie de vârsta pensionării, dar îşi doresc încă să muncească într-un loc care să le ofere satisfacţii profesionale".
Astfel, în acest moment, aproximativ 46% din angajaţi sunt femei, iar restul de 54% bărbaţi. În ceea ce priveşte vârsta medie, aceasta se situează la 37 de ani, însă acesta nu este un criteriu de angajare.
Rusu a mai declarat: "Principalele criterii în baza cărora invităm candidaţii la un prim interviu sunt reprezentate de motivaţia pentru care ne-au ales şi capacitatea de a se orienta către client. Încercăm, astfel, să identificăm din această primă etapă care ar fi departamentul sau domeniul de activitate pentru care ar fi potriviţi",
Trasând profilul ideal al unui viitor angajat "Hornbach", reprezentantul companiei susţine recrutarea persoanelor informate asupra domeniului în care activează, cu un grad ridicat de proactivitate, organizare şi disciplină şi, nu în ultimul rând, cu dorinţă pentru o dezvoltare profesională completă. Implicarea, orientarea către clienţi şi corectitudinea sunt, de asemenea, pe lista calităţilor pe care "Hornbach" le caută la angajaţii săi.
"Hornbach" este o companie multinaţională, de familie, care a înregistrat în exerciţiul financiar 2015/2016 (data bilanţului - 29 februarie) o cifră de afaceri (netă) de peste 3,75 miliarde de 3uro, în creştere cu peste 5% comparativ cu perioada anterioară.