HP a lansat o soluţie de telecomunicatii care îi ajută pe operatorii de telefonie mobilă să reducă pierderile cauzate de fraudele de roaming (infracţiuniuni wireless).
Pe măsură ce clienţii călătoresc, operatorii lor fac schimb de date pentru a asigura facturarea corectă între reţele. În prezent, fraudele de roaming apar deoarece grupurile infracţionale pot exploata decalajul de 36 de ore în raportarea dintre reţelele operatorilor.
Având la bază noile reguli ale industriei care impun operatorilor de telefonie mobilă să facă schimb de informatii în interval de patru ore de la efectuarea apelului, soluţia HP CentralView Roaming Fraud Control furnizează o imagine clară şi completă asupra activităţii de roaming. Utilizând această soluţie, operatorii pot detecta şi analiza folosirea frauduloasă aproape imediat după schimbul de date. În acest mod, ei pot acţiona astfel încât să oprească fraudele şi să reducă pierderile ulterioare.
"Frauda în cazul roaming-ului este în general considerată cea de-a doua mare sursă de pierderi pentru afacerile operatorilor de telefonie mobilă," a declarat Augusto Argento, manager, CentralView Business Solutions, HP. "Cu soluţia HP, operatorii pot identifica rapid comportamentul fraudulos şi pot preveni pierderile majore, furnizând astfel mari beneficii."
HP pune punct fraudelor în cadrul serviciilor de roaming
Fraudele de roaming apar atunci când un infractor exploatează întârzierea de 36 de ore a raportării datelor, prin efectuarea unui mare volum de apeluri ilegale într-o reţea "vizitată", înainte să fie detectat de către reţeaua "gazdă". De exemplu, un grup infracţional ar putea clona carduri SIM pentru a avea acces la conturi reale şi să trimită cardurile clonate în alte ţări unde pot fi folosite în reţele vizitate, pentru apeluri internaţionale şi folosire intensă a serviciilor premium.
În mod obisnuit, informaţiile detaliate privind apelurile schimbate între operatori ajută la identificarea activităţilor suspecte, dar din cauza întârzierii de 36 de ore, infractorii pot scăpa nedetectaţi, cauzând pierderi reţelei gazdă.
Noua limită de 4 ore pentru schimbul de date ale apelurilor a Asociaţiei GSM, denumită Near Real Time Roaming Data Exchange (NRTRDE), va fi implementată în octombrie 2008 de către peste 700 operatori de telefonie mobilă GSM în 200 de ţări.
HP oferă operatorilor o viziune unificată asupra roamingului
Soluţia HP CentralView Roaming Fraud Control furnizează o viziune singulară, completă, asupra activităţii de roaming, astfel încât frauda poate fi detectată rapid şi eficient. Soluţia depăşeşte sostemele tradiţionale de management al fraudei, asistând operatorii să prevină fraudele, prin capacităţile sale:
Colectare de date, reprezentare şi clasificare: primeşte, normalizează şi reprezintă datele NRTRDE (de exemplu numere apelate, durata şi locaţia)
Detectare: inspectează traficul de roaming, identifică structurile anormale şi declanşează alarme
Analiză: supraveghează fiecare alarmă în timp aproape real şi asistă investigarea la timp a tendinţelor
Case management: furnizează interfeţe grafice ale utilizatorilor pentru un management facil
Rapoarte şi centralizare: furnizează o perspectivă de ansamblu la nivelul afacerii
Controale de asigurare a veniturilor: evaluează afişarea datelor de facturare ale terţelor părţi şi aderarea partenerilor la acordurile privind serviciile
HP oferă servicii de consultanţă pentru a asista operatorii în evaluarea, planificarea, proiectarea, implementarea şi susţinerea programelor anti fraudă. De asemenea, sunt disponibile traininguri extensive.
HP CentralView
Soluţia pentru combaterea fraudelor de roaming face parte din portofoliul HP CentralView, o grupare de soluţii de business proiectată să genereze, să protejeze şi să optimizeze veniturile printr-un schimb mai mare de informaţii despre clienţi.
Informaţii suplimentare despre HP CentralView şi soluţia Roaming Fraud Control sunt disponibile la www.hp.com/go/centralview.
HP furnizează industriei de telecomunicaţii soluţii de management al fraudei de peste 12 ani. Soluţiile sale sunt implementate în întreaga lume de peste 80 de operatori de reţele şi furnizori de servicii, protejând veniturile provenite de la peste 400 milioane de clienţi.
Despre HP
HP îşi concentrează activitatea pe simplificarea utilizării tehnologiei pentru toţi clienţii săi, de la consumatorii individuali până la cele mai mari organizaţii. Cu un portofoliu ce cuprinde soluţii de imprimare, calculatoare personale şi infrastructură IT, HP este cea mai mare companie IT din lume. Veniturile realizate de companie în ultimele patru trimestre incheiate pe 31 octombrie 2007 au totalizat 107.7 miliarde USD.