International Advertising Association (IAA) a transmis, astăzi, Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) concluziile generale ale analizei de impact asupra modificării Legii audiovizualului propuse de Guvern.
"Concluzia generală a analizei de impact este că restrângerea libertăţii comerciale a agenţiilor prin eliminarea lor din tranzacţiile de publicitate va avea un impact dezastruos asupra industriei. Pierderile pieţei de publicitate TV sunt estimate la 20%, adică 40 de milioane de euro, pe fondul unei descreşteri accentuate a pieţei în ultimii ani, bani care nu se vor regăsi în buzunarul nimănui", informează HotNews.ro.
"Toată lumea va pierde masiv, pentru că intervenţia statului în mecanismele comerciale funcţionale va aduce distorsiuni masive pe piaţa publicităţii. Agenţiile de publicitate nu sunt doar simpli intermediari în tranzacţiile de publicitate, ei nu sunt < < băieţii deştepţi > > ai publicităţii pentru a fi eliminaţi, ci aduc valoare adăugată în piaţă, asigurând pentru televiziuni şi clienţi predictibilitate, echilibru a cererii şi ofertei, planificări strategice optime şi redistribuiri a publicităţii retrase de clienţi", arată acelaşi comunicat.
IAA va transmite studiul detaliat privind impactul negativ general al modificării legii audiovizualului tuturor celor interesaţi: Guvern, partide politice, Consiliul Concurenţei, ANCOM, asociaţiile de afaceri naţionale şi europene şi altor entităţi interesate.
Solicitarea IAA vizează în mod direct Guvernul ţării noastre şi cere acestuia retragerea Ordonanţei de Urgenţă pentru modificarea Legii audiovizualului.
"IAA solicită Guvernului să acţioneze responsabil şi în acord cu interesul public şi să retragă Ordonanţa de Urgenţă pentru modificarea Legii audiovizualului. În al 13-lea ceas, IAA solicită Guvernului demararea unui analize reale de impact economic, social şi bugetar printr-un proces de consultare larg cu toate părţile implicate, în acord cu principiile unei bune guvernări şi a transparenţei decizionale", mai spune IAA.