IBM Desktop Management Services este un nou set de servicii furnizate de IBM de la dis-tanţă, prin intermediul internetului, şi oferă întreprinderilor mici şi mijlocii o modalitate de a reduce complexitatea adminis-trării calculatoarelor personale şi a imprimantelor, la costuri pe care şi le permit.
Pornind de la 40 de dolari per utilizator, noul serviciu poate reduce costul de administrare al echipamentelor tehnologice cu pînă la 30% şi poate fi compatibil cu o gamă largă de sisteme de calculatoare, nu doar cu hardware-ul de la IBM. Noul serviciu IBM Express automatizează adminis-trarea calculatoarelor personale, incluzînd actualizările per-manente, pentru a reduce riscul ca viruşii să se răs-pîn-dească.
IBM oferă serviciile Desktop Management prin instalarea unui server central care administrează de la distanţă datele clientului, căruia i se pun la dis-poziţie toate instrumentele necesare şi software-ul pentru a administra mediul de desktop. Administrarea de la distanţă include 24 de ore de monitorizare a reţelei, încărcarea cu imagini software, scanarea şi detectarea de viruşi, actualizări software, actualizări ale furnizării de software şi a serviciilor de help desk virtuale.
Serviciile permit clienţilor să controleze şi să monitorizeze inventarul desktop-urilor şi al imprimantelor, ceea ce ajută la protejarea împotriva fraudei şi a pierderilor de inventar. Hardware-ul şi trăsăturile aplicaţiei de protecţie impiedică accesul neautorizat şi pierderea de informaţii, în timp ce sistemele de operare şi software-ul sunt flexibile în ceea ce priveşte standardele industriale.