De-a lungul a 15 ani de activitate pe piaţa din România, compania de consultanţă în management, Horvath & Partners, a derulat mai mult de 300 de proiecte, în valoare de circa 64 milioane de euro, conform unui comunicat de presă. Bilanţul a fost prilejuit de aniversarea recentă a biroului local al companiei, care a fost înfiinţat în noiembrie 2005. Reprezentanţii Horvath & Partners consideră că principalele trei tendinţe care se vor materializa în următorii doi ani, la nivelul mediului de business, sunt: (1) accelerarea transformării digitale, creşterea continuă şi vertiginoasă a canalelor online de vânzare şi accentuarea îmbunătăţirii experienţei clienţilor; (2) concentrarea organizaţiilor pe sporirea capacităţii de inovare şi a investiţiilor în tehnologii ecologice; şi (3) concentrarea pe acţiuni concrete de sustenabilitate, cu precădere în sectoarele: energetic, transporturi, agricol şi industrial.
Compania oferă servicii de consultanţă atât în proiecte de mărime mică şi medie, cu valori în jurul a 50.000 euro, cât şi pentru proiecte transformaţionale ample, care pot depăşi 2-3 milioane de euro, notează sursa citată.
Kurt Weber, Director General al Horvath & Partners România, a declarat: "Aceşti 15 ani de activitate pe piaţa locală au reprezentat o călătorie extraordinară pentru noi. Cu toate că decizia de a deschide biroul local a fost strâns legată de proiectul de integrare post-fuziune a Petrom, un alt motiv a fost poziţionarea foarte bună a ţării în regiune. În plus, România se îndreapta în acea perioadă spre aderarea la Uniunea Europeană, care avea să ofere peisajului de afaceri al ţării o nouă fereastră de oportunităţi şi un potenţial de dezvoltare important."
Conform comunicatului, de-a lungul timpului, biroul din Bucureşti s-a transformat într-un hub regional, de unde au fost schiţate şi implementate proiecte în Republica Moldova, Serbia, Croaţia şi întreaga zonă balcanică. Pe lângă aportul adus în proiectele derulate în Germania, consultanţii biroului din Bucureşti au contribuit substanţial în dezvoltarea grupului, în special a birourilor din SUA şi Orientul Mijlociu. "Sunt conştient că nu am fi reuşit nimic fără echipa locală, formată din peste 30 de consultanţi, precum şi de cei 50 de colegi din birourile internaţionale, care ne-au oferit sprijin şi know-how în acest deceniu şi jumătate de activitate. Am fost martori la transformarea şi maturizarea mediului de business local, la schimbarea percepţiei faţă de serviciile de consultanţă şi la două momente majore de cumpănă, din punct de vedere economic: 2008 şi 2020", a adăugat Weber.
De la înfiinţare şi până în prezent, biroul din România al Horvath & Partners a derulat proiecte locale şi regionale în cadrul unei game largi de specialităţi precum: reproiectarea modelului de afaceri şi susţinerea transformării organizationale în sectorul upstream al industriei de petrol şi gaze, transformarea modelului de afaceri prin proiecte de externalizare, management al proceselor şi S/4HANA, managementul resurselor umane, implementarea de soluţii de planificare, elaborarea de planuri de afaceri pentru investiţii şi segmente noi de piaţă etc.
"Una dintre realizările majore pe care le-am observat este creşterea nivelului de competitivitate a principalilor jucători din acelaşi domeniu de activitate. Companiile au realizat că un factor important pentru a progresa este să ai o concurenţă puternică, care să-ţi stimuleze dezvoltarea, să inovezi, să îţi îmbunătăţeşti performanţele permanent. Un alt element pozitiv este concentrarea pe nevoile clienţilor şi adaptarea serviciilor şi produselor, în funcţie de acest factor. Un semnal clar de maturizare este şi implementarea indicatorilor de performanţă în toate industriile, precum şi adoptarea soluţiilor de digitalizare cum sunt Inteligenţa Artificială sau RPA-ul. Nu în ultimul rând, organizaţiile au învăţat să atragă, să crească şi să-şi păstreze mult mai bine oamenii, chiar dacă acesta este un sector unde mai este mult loc de evoluţie. Cred că factorul uman, în special în plină epocă a automatizărilor, este vital pentru sănătatea unei afaceri", a mai punctat Directorul General al Horvath & Partners.
Reprezentantul companiei consideră că România traversează o perioadă care pune bazele dezvoltării pe termen mediu şi lung, deoarece la nivelul Uniunii Europene se defineşte cel mai mare buget multianual de până acum pentru programul de redresare economică NextGenerationEU, în perioada 2021-2027, şi planul de relansare economică post-pandemie. Prin European Green Deal au fost definite ţintele cele mai ambiţioase de transformări climatice. Toate aceste mecanisme şi instrumente de finanţare vor putea fi atrase în mod eficient cu proiecte fezabile din punct de vedere economic pentru întregi comunităţi şi ecosisteme de afaceri. "Pentru conceperea şi implementarea unor astfel de proiecte oferim soluţii atât în sectorul public cât şi în cel privat, prin competenţele şi experienţa dovedită în ţări care au trecut prin etape similare, în ultimii 2-5 ani. Suntem pregătiţi să sprijinim beneficiarii şi investitorii în marile proiecte care vor pregăti şi contribui la transformarea economia României. Mediul local de business a făcut paşi importanţi în direcţia dezvoltării şi am putut observa acest lucru foarte bine, dat fiind că noi colaborăm îndeaproape cu birourile internaţionale ale Horvath & Partners, avem consultanţi români care derulează proiecte pentru clienţi din străinătate şi invers, iar acest lucru ne ajută să luăm pulsul permanent şi corect", a conchis Kurt Weber.