Producătorul de parfumuri şi cosmetice Coty Cosmetics România a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 82 milioane lei, în creştere cu 9,33% faţă de 2013 (75 milioane lei), potrivit unui comunicat trimis astăzi redacţiei.
Cel mai dinamic segment de produse al companiei, care s-a dublat în ultimii doi ani şi jumătate, este cel al cosmeticelor decorative (oja si rujul). Acestea reprezintă 35-40% din cifra de afaceri a filialei locale, iar unul dintre pricipalele motive al acestei majorări este contextul economic actual.
Răzvan Afenduli (general manager Coty România) a explicat: "În perioadele de criză, femeile renunţă la răsfăţurile scumpe şi se orientează spre cele pe care şi le pot permite, precum ojele şi rujurile".
Până acum, profitul net al firmei era sub 5% din cifra de afaceri, de anul acesta reprezentanţii companiei se aşteaptă la o creştere de până la 10% din cifra de afaceri (8,2 milioane lei). În plus, Coty vizează ca, în următorii 3 ani, să dubleze vânzările de cosmetice decorative şi să ajungă la o cotă de piaţă de retail de peste 40% în acest segment.
Grupul Coty a obţinut venituri de 4,6 miliarde dolari la sfârşitul anului fiscal (30 iunie 2014). Fondată în Paris în 1904, Coty vinde produse de parfumerie, machiaj şi îngrijire corporală în peste 130 de ţări şi teritorii. Portofoliul Coty include mărcile: Adidas, Calvin Klein, Chloé, Davidoff, Marc Jacobs, OPI, Philosophy, Playboy, Rimmel şi Sally Hansen.