În 2015, afacerile grupului Noriel, din care fac parte segmentele de distribuţie, retail si producţie, au crescut cu 30%, la 30 de milioane de euro aproximativ, tpotrivit unui comunicat al companiei remis redacţiei.
Anul 2015 a adus noi produse şi direcţii pentru business-ul Noriel, marcând deschiderea a şase noi magazine de tip MegaStore, de mari dimensiuni (750 - 1.000 metri pătraţi), ce oferă toate tipurile de produse pentru copii, de la cele de puericultură adresate copiilor de 0-3 ani, la obişnuitele jocuri şi jucării. Investiţia medie pentru o nouă locaţie se ridică la 500.000 de euro, însă parte dintre aceste deschideri au fost şi magazine Noriel clasice reorganizate.
"Anunţăm din nou cel mai bun an pentru Noriel, de la deschiderea primului magazin Noriel în 2009, pentru a doua oară consecutiv. În 2015, ne-am concentrat mai mult pe formatul mare de magazine, MegaStore, am închis unele formate mai mici, am consolidat segmentul online după ce anul trecut am introdus posibilitatea de a comanda online şi ridica din oricare magazin selectat. Astfel, estimăm că 2015 s-a tradus printr-o cifră de afaceri de 30 de milioane, o creştere de aproximativ 30% faţă de anul anterior", a declarat Cristian Constantinescu, CEO Noriel.
Potrivit sursei citate, retailerul ramâne în continuare cea mai mare reţea de jocuri şi jucării din România, cu 47 de magazine în ţară, 13 dintre ele fiind în Bucureşti, însă extinderea în ţară este planificată în noua formulă de magazine şi nu după modelul celor clasice Noriel Toys. Astfel, compania îşi propune ca în 2020 să ajungă la 100 de magazine, în special în format MegaStore, ceea ce ar putea duce la triplarea cifrei de afaceri.
"Odată cu extinderea magazinelor one-stop-shop şi oferta de puericultură este mai largă incluzând din anul 2016 şi scutece sub brandul propriu Noriel, pe lângă produsele de îngrijire, de siguranţă, mobilier sau scaune auto şi hrană.
În plus, pentru prima dată Noriel a intrat pe categoria de fashion cu haine pentru mămici şi copii cu vârste între 0-14 ani, oferta fiind disponibilă online, pe noriel.ro, şi în magazinele MegaStore. Categoriile de produse variază de la body-uri, bluze, pantaloni, rochii la încălţăminte sau chiar trusouri de botez şi sunt grupate pe trei categorii de vârstă: 0-2 ani, 3-6 ani şi 7-12 ani", arată comunicatul citat.
Segmentul online a crescut şi în acest an datorită unor serii de investiţii şi schimbări. Ultimii doi ani au însemnat investiţii în dezvoltarea echipei de online, o ofertă mai bogată, răspuns şi livrare rapidă. Astfel încât anul trecut website-ul noriel.ro are o interfaţă nouă şi a fost introdusă posibilitatea de a comanda online produsele şi de a le ridica din oricare magazin selectat de clientul din ţară, fără costuri suplimentare.
În 2014, vânzările de pe www.noriel.ro au înregistrat o creştere de 60% a comparativ cu 2013, iar estimările unui trendul ascendent s-au confirmat şi în 2015, când se estimează că vânzările online au crescut cu peste 40% faţă de 2014.