TeraSteel a înregistrat, anul trecut, o cifră de afaceri a segmentului de panouri termoizolante în creştere cu 18% faţă de 2018, ajungând la 308,8 milioane de lei, se arată într-un comunicat al companiei remis Redacţiei noastre.
Anul trecut, compania a înregistrat exporturi de 58% din cifra de afaceri şi continuă planurile de dezvoltare, atât pe piaţa din România, cât şi pe cea din Serbia.
În ceea ce priveşte EBITDA, aceasta a înregistrat o creştere de 42% faţă de 2018, până la 37,6 milioane de lei.
În 2019, TeraSteel România şi Serbia au înregistrat cea mai bună marjă de profitabilitate dintre companiile Grupului TeraPlast.
Vânzările cantitative au crescut cu peste 30% în 2019, când TeraSteel a vândut peste 3,8 milioane de metri pătraţi de panouri sandwich şi 7,5 mii de tone de structuri zincate.
Cosmin Pătroiu, director general TeraSteel, a declarat: "Promovăm exportul pentru a reduce dependenţa României de importuri si pentru a reduce deficitul comercial care este in acest moment de peste 15 miliarde de euro. În pofida virusului COVID-19 care blochează spaţiul media şi atenţia cetăţenilor, angajaţii noştri din România, Slovacia, Ungaria, Macedonia, Polonia, Ucraina, Bosnia & Herţegovina şi Serbia îşi continuă în mod normal activitatea de producţie, vânzare şi distribuţie. În primele trei luni din an, atenţia noastră a fost să ne îndeplinim cifrele bugetate, aducându-ne astfel aportul la dezvoltarea economică a ţării, deoarece România trebuie să meargă înainte".
Dezvoltarea business-ului TeraSteel continuă şi în 2020. Una dintre direcţiile de dezvoltare pe care se concentrează producătorul în acest an este digitalizarea. TeraSteel introduce librării BIM (Building Information Modelling) pentru patru clase de produse Lead by TeraSteel. Librăriile BIM reprezintă o resursă centrală de informaţii despre un produs sau o clădire, care formează o bază fiabilă în luarea deciziilor pe întreaga durată a ciclului său de viaţă.
"Delocalizarea şi digitalizarea fac parte din ADN-ul TeraSteel. Introducerea librăriilor BIM este un pas firesc, atât din perspectiva prezenţei regionale a produselor TeraSteel, cât şi a eficientizării proceselor. Fluxul de lucru digital sporeşte nivelul de coordonare şi colaborare între membrii tuturor echipelor implicate în proiect, fie că vorbim de arhitecţi, ingineri, fabricanţi sau beneficiari. Astfel, noi ajungem la clienţii noştri mai uşor, iar ei au la dispoziţie, în mod accesibil, informaţii complete despre produsele noastre", a menţionat Cosmin Pătroiu.
Pentru 2020, TeraSteel România şi Serbia îşi propun o cifră de afaceri de peste 350 milioane de lei şi o EBITDA de peste 44 milioane de lei. Totodată, compania îşi continuă direcţia de dezvoltare a prezenţei regionale prin consolidarea şi extinderea reţelei de distribuţie.