Complice.ro, magazin online de cadouri experienţiale, a încheiat 2020 cu o cifră de afaceri de 122.000 de euro, o creştere cu 20% faţă de estimările de la începutul pandemiei, conform unui comunicat de presă. O treime dintre comenzile înregistrate în anul precedent au venit de la clienţi recurenţi şi un procent similar din venituri a fost reprezentat de comenzi care au avut o componentă internaţională. Dezvoltarea experienţelor ce pot fi livrate exclusiv online şi cadourile flexibile au contribuit la compensarea scăderii generate de contextul pandemic.
Primele două luni din 2020 au reprezentat dublarea afacerilor din perioada similară a lui 2019 pentru Complice.ro, însă perioada de lockdown şi restricţiile ce au urmat au afectat următoarele luni, mai ales segmentul residential. Reorientarea către online, cu noi pachete dezvoltate într-un interval de doar câteva săptămâni, creşterea perioadei de valabilitate a experienţelor şi alte adaptări ale liniei de business au generat însă o dinamică pozitivă pentru finalul anului, notează sursa citată.
De asemenea, pachetele flexibile de experienţe - Flexibox - lansate la finalul lunii august, au fost rapid adoptate de clienţi. Pe de altă parte, o treime dintre comenzi au venit de la clienţi recurenţi ai Complice.ro, familiarizaţi cu portofoliul, care au ales această soluţie pentru a fi aproape de cei dragi sau de partenerii de business în contextul pandemic.
''A fost o perioadă dificilă care ne-a forţat să accelerăm dezvoltarea experienţelor livrate online, care nu se aflau pe lista noastră de priorităţi urgente pentru 2020. Această flexibilitate, datorată şi partenerilor care la rândul lor s-au adaptat foarte rapid contextului, ne-a ajutat să înregistrăm o scădere de doar 13% faţă de 2019'', a precizat Oana Pascu, fondator Complice.ro.
Conform comunicatului, dinamica negativă a fost înregistrată în special pe segmentul residential, unde multe experienţe-vedetă nu au mai putut fi livrate în perioada de lockdown sau au fost supuse unor restricţii pe parcursul anului. Valoarea şi numărul comenzilor pe acest segment a scăzut cu peste 20% faţă de 2019.
Cele mai căutate experienţe în 2020 au fost cele în simulatorul de zbor, experienţele de realitate virtuală, zborurile cu parapanta şi atelierele olfactive.
Creştere în media comenzii pe segmentul corporate
Potrivit sursei citate, o dinamică pozitivă a fost înregistrată în valoarea comenzilor din segmentul corporate, care a crescut cu 33% în 2020, ajungând la o medie de 1.700 de euro.
Comenzile din segmentul corporate au provenit în special de la companiile orientate către starea de wellbeing a angajaţilor şi loializarea partenerilor de business. Astfel, în contextul desfăşurării activităţii remote, angajaţii au beneficiat de cursuri de dezvoltare personală plecând de la diferite preocupări sau pasiuni, cursuri de parenting, team-buildinguri virtuale sau de alte experienţe care au avut scopul de a menţine engagementul şi productivitatea echipelor, a precizat Oana Pascu.
De asemenea, o treime din valoarea experienţelor livrate în 2020 a venit din comenzi care au depăşit graniţele ţării, având fie clientul, fie beneficiarul, în străinătate. Această situaţie s-a datorat tot contextului pandemic, care a făcut practic imposibile întâlnirile de business faţă în faţă cu parteneri şi membri ai echipelor aflaţi în ţări diferite.
Conform comunicatului, mini-cadourile în serie, kit-uri hobby, cinele virtuale, degustarile, cocktail party-urile, atelierele de cooking, de crafts şi decoraţiuni online, jocurile de spionaj sau karaoke virtual au fost câteva dintre alegerile companiilor la final de an, înlocuind astfel petrecerile şi cadourile tradiţionale.
Pe de altă parte, pe segmentul corporate, acest context a generat scăderi în veniturile Complice.ro provenite din evenimentele clasice de business (team-buildinguri sau petreceri). De asemenea, cererea pentru cadouri între colegi s-a înjumătăţit.
În 2020, majoritatea clienţilor a fost reprezentată de femei (72%), însă valoarea mai mare a comenzilor a fost înregistrată în cazul clienţilor bărbaţi, mai ales pe segmentul residential, unde diferenţele sunt semnificative. Astfel, comanda medie în cazul femeilor, pe segmentul menţionat, a fost de 146 de euro, în timp ce clienţii bărbaţi plasează comenzi cu 42% mai mari ca valoare, adică o medie de 208 euro, notează sursa citată.
Pentru anul în curs, Complice.ro are în plan continuarea extinderii portofoliului de experienţe online, dar şi offline. Aici tendinţa este de a căuta experienţe inedite şi care să ofere un confort ridicat în ceea ce priveşte siguranţa. De asemenea, flexibilitatea în alegerea experienţelor şi a perioadei de livrare a acestora în contextul încă imprevizibil rămân un criteriu important în alegerea unui partener pentru oferirea de cadouri şi premii memorabile.