Innobyte, companie românească de dezvoltare software specializată în eCommerce, a încheiat 2020 cu o cifră de afaceri de 1,8 milioane de euro, cu 55% mai mare faţă de 2019, conform unui comunicat de presă. Contextul şi dinamica favorabilă din online oferă premise pentru menţinerea tendinţei de creştere şi în 2021, când reprezentanţii companiei estimează că Innobyte va depăşi pragul de 2 milioane de euro cifră de afaceri, iar EBITDA va ajunge la 460.000 de euro.
Dezvoltarea serviciilor clienţilor actuali ai companiei a determinat o creştere peste aşteptări pentru compania de dezvoltare software, odată cu dinamica accelerată din piaţa de eCommerce. Astfel, în 2020, cifra de afaceri a avut o creştere peste estimările iniţiale pre-pandemie, în timp ce profitabilitatea companiei s-a triplat faţă de 2019, EBITDA ajungând la 430.000 de euro.
Potrivit sursei citate, pentru anul în curs, Innobyte mizează pe o creştere a cifrei de afaceri cu 15%, depăşind astfel pragul de 2 milioane de euro, păstrarea nivelului de profitabilitate şi creşterea cu 25% a numărului de angajaţi.
Pandemia, catalizator pentru dezvoltarea pieţei de eCommerce
Odată cu maturizarea forţată a pieţei de eCommerce, nevoile de business ale clienţilor Innobyte au devenit mai specifice şi s-au concentrat pe implementarea rapidă de soluţii tehnice, adaptarea la context şi optimizarea la nivel operaţional.
Pandemia a avut asupra pieţei de eCommerce efect catalizator şi a propulsat business-urile din online. Am înregistrat o creştere remarcabilă a cererii de servicii din partea partenerilor actuali, pe fondul nevoii lor de a-şi dezvolta platformele, iar trendul acesta se va menţine şi în 2021", spune Cătălin Bordei, Managing Partner Innobyte.
Tendinţele din eCommerce - personalizare, marketplace şi subscription
Conform comunicatului, factorii care vor contribui la atingerea pragului estimat de Innobyte se referă atât la digitalizarea accelerată, cât şi la faptul că în 2021 nevoia de bază va fi legată de performanţa platformelor existente şi dezvoltarea de soluţii care să plaseze fiecare business în topul căutărilor şi accesărilor clienţilor şi să-i diferenţieze de concurenţă.
Utilizatorul este elementul în jurul căruia se va construi în 2021. De asemenea, se va menţine tendinţa de securizare şi creştere a performanţei platformelor. Companiile din eCommerce vor implementa din ce în ce mai multe campanii pentru atragerea şi retenţia clienţilor - ceea ce va presupune dezvoltări noi şi asigurarea unui cadru tehnic favorabil: va fi nevoie de magazine online care să funcţioneze la parametri optimi, să asigure o experienţă de navigare foarte bună, sigură şi care să permită un trafic mai mare pe platformă, a precizat Cătălin Bordei.
De asemenea, printre tendinţele pieţei de eCommerce se remarcă continuarea dezvoltării platformelor de tip marketplace, pentru oferirea unei game variate de produse, dar şi dezvoltarea magazinelor nişate, unde se pune mai mult accent pe personalizare şi crearea unei experienţe deosebite pentru clienţi.
Modelul de subscription este o altă tendinţă ce se observă din ce în ce mai mult în eCommerce. Acesta permite magazinelor online să îşi asigure clienţi recurenţi pentru care vor livra produsele lor preferate cu o anumită regularitate. De asemenea, orientarea către dezvoltarea de aplicaţii mobile continuă curba de creştere, acestea devenind un instrument tot mai important în strategia jucătorilor din eCommerce.
Într-o piaţă în care există tot mai mulţi ofertanţi, clienţii vor alege să acceseze magazinul online a cărui "voce" răsună în mulţime, vor cumpăra de la cei care oferă o experienţă sigură şi foarte bună de navigare şi cumpărare. Astfel, personalizarea experienţei de navigare va fi un diferenţiator şi cu siguranţă vom vedea mai multe proiecte online care vor capitaliza pe această tendinţă, a mai explicat Cătălin Bordei.
Extinderea echipei şi programe de internship
În 2021, Innobyte îşi propune creşterea cu 25% a numărului de angajaţi, astfel încât echipa să ajungă la 50 de specialişti în eCommerce, pentru a creşte capacitatea de gestionare de noi proiecte, se menţionează în comunicat.
Continuăm să recrutăm specialişti în echipa noastră, atât programatori, cât şi specialişti în testare şi management de proiect. De asemenea, intenţionăm să lansăm un nou program de internship, prin intermediul căruia să oferim unui grup de oameni pasionaţi o parte din know-how-ul nostru în dezvoltarea software şi eCommerce, a mai precizat Cătălin Bordei.