Producătorul chinez de echipamente de telecomunicaţii Huawei Technologies Co Ltd, care se confruntă cu o serie de restricţii impuse de autorităţile americane, se aşteaptă ca veniturile sale să scadă cu 30% în 2021, comparativ cu 2020, şi de asemenea prognozează că provocările vor continua în anul care va veni, transmite Reuters, conform Agerpres.
Pe ansamblul anului 2021, veniturile realizate de Huawei sunt estimate la 634 miliarde de yuani (99,48 miliarde de dolari), a anunţat preşedintele Huawei, Guo Ping, într-o scrisoare trimisă vineri angajaţilor. Cifra menţionată reprezintă o scădere de 28,9% comparativ cu veniturile de 891,4 miliarde yuani realizate de Huawei în 2020.
"Un mediu de business lipsit de predictibilitate, politizarea tehnologiei şi creşterea mişcării de deglobalizare toate reprezintă provocări serioase", se mai arată în scrisoarea publicată pe pagina de Internet a companiei.
În 2019, Huawei a devenit o victimă a tensiunilor comerciale dintre SUA şi China, după ce Casa Albă a declarat producătorul chinez de echipamente de telecomunicaţii drept o ameninţare la adresa securităţii naţionale şi ulterior i-a impus mai multe sancţiuni comerciale. Aceste sancţiuni i-au afectat creşterea şi au forţat Huawei să îşi vândă marca de telefoane low-end Honor.
Sancţiunile americane, împreună cu un consum mai redus pe piaţa internă din cauza coronavirusului, au afectat afacerile Huawei. "Trebuie să ne menţinem strategia şi să răspundem raţional la forţele externe care sunt în afara controlului nostru", a spus Huawei, Guo Ping. Acesta a mai spus că Huawei va continua să se concentreze pe infrastructura din domeniul ITC şi dispozitive inteligente.
Huawei a fost nevoit să îşi dezvolte propriile sale cipuri după ce sancţiunile introduse de autorităţile de la Washington i-au blocat accesul la tehnologiile americane şi o serie de furnizori importanţi precum Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. Potrivit firmei de cercetare de piaţă Canalys, grupul chinez Huawei, care odată era lider mondial pe piaţa de smartphone-uri, a căzut până pe locul şapte, cu 18,6 milioane de unităţi vândute în primul trimestru al acestui an.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 31.12.2021, 14:21)
Astia parca erau citu in oglinda:-)...se tineau batosi ca sanctiunile americane nu-i afecteaza, ca-si dezvolta propriul SO, ca-si fac propriile procesoare...Realitatea? Scadere cu 30% anul acesta, la anul urmeaza "trezirea la realitate". Fara furt de tehnologie si IP greu sa fii competitiv:-)
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 31.12.2021, 17:15)
""follow the money ! "" urmareste toata intoxicarea asta de reclama facuta sub orice pretext si o sa-ti dai seama ce coruptiie alimenteaza cei ce sunt in spatele brandului ..este suficient sa observi si sa compari calitatea foarte buna a celorlalte produse si serviciile in garantie oferite de exemplu de Samsung fata de calitatea foarte proasta a chinezariilor imprastiate in lume nu cu orice cost ci sub orice cost ...in special sub cost de productie ..se "scot"" prin nesuportarea costurilor in garantie pentru care chinezii sunt experti sa nu o asigure ca sa-ti vanda doar ""excluderi""