ÎN ANUL FISCAL TRECUT,  Mai mult de 54% din vânzările Konica Minolta au provenit din produse ecologice

Simona Grigorescu
Companii / 15 septembrie 2015

Konica Minolta, Inc. anunţă că mai mult de 54% din vânzările companiei la nivel mondial, în toate domeniile sale de activitate, au fost generate de produse ecologice în anul fiscal trecut, încheiat la 31 martie anul acesta, potrivit unui comunicat remis azi redacţiei.

Astfel, echipamentele ecologice au însumat vânzări de 547,1 miliarde de yeni (echivalentul a 4,2 miliarde de euro), cu 13 puncte procentuale mai mult comparativ cu anul fiscal anterior. Konica Minolta a lansat 33 de modele ecologice noi în anul fiscal trecut, atingând un număr total de 147 de astfel de produse în toate domeniile de activitate.

Pentru a fi certificate drept ecologice, în baza unui sistem de certificare introdus în anul 2011, produsele trebuie să îndeplinească o serie de criterii, cum ar fi scăderea emisiilor de CO2 sau utilizarea de materiale reciclate.

În acest sens, Konica Minolta desfăşoară programul EcoVision 2050, a cărui principal obiectiv este reducerea emisiior de CO2 ale companiei pe întregul ciclu de viaţă al produselor cu 80% până în 2050, faţă de nivelul din 2005. Efectul de reducere a emisiilor de CO2 în timpul utilizării produselor ecologice ale companiei a fost de 43.000 tone până în prezent, potrivit raportului CSR 2015 publicat recent de Konica Minolta.

"Produsele ecologice au un rol foarte important în atingerea următorului prag al planului ecologic al Konica Minolta pe termen mediu, anume reducerea emisiilor de CO2 din ciclul de viaţă al produselor cu 40%, până la 1,21 de milioane de tone în anul fiscal 2012", precizează compania Minolta.

În 2012, Konica Minolta a fost unul dintre producătorii din industria sa care a folosit PC/PET pentru carcasele exterioare ale echipamentelor sale multifuncţionale (MFP). În acest scop, Konica Minolta a dezvoltat o metodă proprie de reciclare şi a creat un sistem de producţie de masă în Mexic şi Malaezia.

Potrivit companiei, "aceasta şi-a propus să crească, pe termen lung, ponderea materialelor reciclate folosite pentru containerele de toner la 100%, faţă de nivelul de 25% din prezent. În plus, Konica Minolta contribuie la protecţia mediului prin imprimantele sale textile inkjet, care optimizează utilizarea resurselor de apă cu 62% şi a celor de energie cu 57%, în comparaţie cu imprimantele textile convenţionale".

Shoei Yamana, preşedinte şi CEO of Konica Minolta, Inc: "Pentru a menţine o creştere durabilă în următorii 50 sau chiar 100 de ani este vital nu doar să creăm valoare economică, ci şi să aducem o contribuţie societăţii. Situaţia globală a mediului înconjurător reprezintă o problemă presantă. Reducerea emisiilor de CO2, sustenabilitatea resurselor sau conservarea biodiversităţii sunt provocări de mediu globale şi urgente. Companiile internaţionale au responsabilitatea de a crea o societate durabilă prin reducerea impactului lor asupra mediului."

Prin sistemul de certificare Green Factory, care evaluează activităţile de mediu desfăşurate în fabricile de producţie încă din 2010, încă şase unităţi, dintre care cinci în Japonia şi una în China, au atins cel mai înalt nivel de certificare, anume nivelul doi. Acesta presupune reducerea cu 20% a emisiilor de CO2 şi cu 50% a deşeurilor evacuate extern.

Totodată, evaluarea Green Marketing a Konica Minolta măsoară distribuţia, vânzările şi mentenanţa, colectarea şi reciclarea şi impactul acestora asupra mediului. Konica Minolta a redus emisiile de CO2 din procesul de distribuţie prin mai multe măsuri: scurtarea distanţelor de transport prin optimizarea centrelor de distribuţie şi a rutelor, reducerea numărului de containere prin îmbunătăţirea eficienţei de încărcare şi prin reducerea frecvenţei transporturilor aeriene.

În plus, Konica Minolta dezvoltă, în diferite locaţii la nivel global, sisteme de reciclare a produselor de tehnologia informaţiei utilizate şi are ca scop îmbunătăţirea ratei de reciclare. În Japonia, compania colectează MFP-uri prin companii de vânzări la nivel naţional, apoi demontează şi separă componentele. Rata de reciclare în anul fiscal 2014 a fost de 98% din total.

Konica Minolta îşi propune să scadă emisiile de CO2 şi la nivelul lanţului de aprovizionare, cu 2,7% faţă de anul fiscal 2013, până la la 1,37 de milioane de tone. Având în vedere că lanţul de aprovizionare include şi furnizorii care livrează materii prime şi piese de schimb, Konica Minolta doreşte să stabilească obiectivele de reducere a emisiilor în colaborare cu aceştia. Pentru îndeplinirea acestui scop, Konica Minolta a lansat în anul fiscal 2014 iniţiativa Furnizori Ecologici, prin care oferă furnizorilor tehnologie ecologică şi know-how pentru a-i ajuta să reducă impactul pe care îl au asupra mediului.

Konica Minolta business solutions România este o companie care distribuie şi asigură servicii pentru echipamente multifuncţionale, faxuri, imprimante, echipamente de tipar digital şi oferă servicii optimizate de printare bazate pe soluţii complete de management al documentelor.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9769
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7110
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3354
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9529
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.1947

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb