Pregătirile companiei CFR Călători pentru sezonul estival sunt în linie dreaptă, iar toate garniturile de tren şi locomotivele au fost supuse unui proces de revizie suplimentar, astfel încât riscurile de a se produce defecte şi de a apărea probleme să fie cât mai mic, a declarat, pentru Agerpres, directorul de comunicare al operatorului feroviar naţional, Adrian Vlaicu.
"Dacă discutăm de programul estival, pregătirile sunt în linie dreaptă. Urmează să anunţăm detaliat fiecare conexiune din ţară şi din Bucureşti cu litoralul. Ceea ce pot să vă spun la acest moment este că nu e uitată nicio zonă a ţării şi faptul că s-a căutat ca marea majoritate a conexiunilor din ţară, dar şi din Bucureşti, să ajungă cât mai departe, respectiv în staţia Mangalia. Eforturile depuse au fost foarte mari, atât din partea CFR Călători, cât şi din partea gestionarului de infrastructură (CFR SA - n. r.) pentru a asigura circulaţia pe secţia relativ micuţă între Constanţa şi Mangalia care, în cursul verii, devine deja o secţie suprasolicitată", a dat asigurări Vlaicu.
Acesta a explicat că linia Constanţa - Mangalia este neelectrificată, cu segmente de linie simplă, dar care, pe perioada sezonului estival, devine o linie foarte solicitată din punct de vedere al traficului feroviar, conform Agerpres.
"Linia Constanţa - Mangalia, în restul perioadei, este deservită de un trafic cadenţat de trenuri Regio. Totuşi, pe secţia respectivă, traficul de călători este important şi ca trafic de navetă. Deci, nu-i uităm nici pe navetişti. Se vor crea toate posibilităţile astfel încât aceştia să poată să-şi continue naveta chiar şi cu trenurile din sezonul estival, să nu le împietăm naveta la şi de la locurile de muncă", a adăugat oficialul CFR Călători.
Potrivit acestuia, pregătirea companiei pentru sezonul estival a început cu mai bine de o lună în urmă, iar toate garniturile şi vagoanele au fost supuse unui proces de revizie suplimentar.
"Pregătirea de sezon estival a început mai de mult, a început de mai bine de circa 40 de zile. Toate garniturile de tren, toate vagoanele au fost supuse unui proces de revizie suplimentar, s-au revizuit instalaţiile de aer condiţionat, instalaţiile de climatizare, tot ce ţine de confortul, siguranţa şi securitatea călătorilor. Locomotivele, la fel, au trecut printr-un proces suplimentar de revizie, astfel încât în perioada de vârf de sezon riscurile de a avea defecte şi probleme şi situaţii neprevăzute să fie cât mai mic", a susţinut Vlaicu, scrie Agerpres.
De asemenea, directorul de comunicare al CFR Călători a menţionat că toate trenurile InterRegio care leagă ţara de litoral şi de munte, respectiv Bucureşti - Constanţa şi Bucureşti - Braşov, sunt dotate cu vagoane clasă cu aer condiţionat pentru asigurarea unor condiţii optime de călătorie. În plus, şi marea majoritatea a vagoanelor aferente trenurilor Regio care deservesc Braşov şi Constanţa "încercăm să acoperim să aibă instalaţii de climatizare în funcţie şi să oferim un confort cât mai bun tuturor călătorilor".
"Pe relaţia Constanţa - Mangalia, în perioada de sezon estival au fost asigurate locomotive Diesel de puteri sporite, astfel încât să asigurăm funcţionarea climatizării la vagoanele din compunerea trenurilor chiar şi pe această distanţă", a adăugat Vlaicu.