Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive şi ambalaje flexibile în România, aniversează anul acesta trei decenii de la înfiinţare. În toată această perioadă, tipografia a produs circa 1,3 miliarde de metri liniari de etichete şi ambalaje flexibile. În cei 30 de ani de activitate continuă, Rottaprint a înregistrat o creştere medie anuală a cifrei de afaceri de 25%, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, de la înfiinţarea companiei în anul 1991, echipa de specialişti Rottaprint a dezvoltat aproximativ 15 produse principale şi nenumărate soluţii inovatoare pentru diferite domenii precum: alimente şi băuturi răcoritoare, vinuri şi băuturi alcoolice, automotive, cosmetice şi îngrijire personală, detergenţi şi îngrijirea casei, logistică, sănătate şi suplimente alimentare. Din datele companiei, de-a lungul celor 30 de ani, etichetele autoadezive au fost cele mai solicitate produse din portofoliul Rottaprint de către clienţi.
Istoria Rottaprint a început în vara anului 1991, când cei trei fondatori: Arnella Nechita-Rotta, Cristi Nechita-Rotta şi Melania Rotta au pus bazele unei afaceri de familie. În toţi cei 30 de ani de activitate, compania a făcut din inovaţie o prioritate şi a investit constant în cele mai noi tehnologii, construind parteneriate durabile. Astăzi, Rottaprint este liderul industriei locale de tipar al etichetelor autoadezive şi ambalajelor flexibile.
"Ideea de a pune bazele unei afaceri ne-a venit înainte de Revoluţie, într-o perioadă în care o iniţiativă privată era aproape imposibilă, dar nu am renunţat la planurile noastre. Deşi am pornit ca o mică afacere de familie, ne-am dorit întotdeauna să fim cei mai buni, iar profesionalismul şi perseverenţa ne-a caracterizat întreaga activitate. Investind în permanenţă în oameni, tehnologie de ultimă generaţie şi venind întotdeauna cu soluţii noi şi creative pentru clienţii noştri, suntem astăzi liderul companiilor din domeniu", a declarat Cristi Nechita-Rotta, director general Rottaprint.
Rottaprint a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de 25 de milioane de euro, în creştere cu circa 9% faţă de anul precedent, iar pentru acest an compania estimează o creştere de două cifre a veniturilor. Valoarea totală a investiţiilor realizate în primele şase luni ale anului s-au ridicat la 1,5 milioane de euro şi au vizat siguranţa şi sănătatea angajaţilor, dar şi segmentul tehnologic prin achiziţia şi reînnoirea de utilaje.
Potrivit datelor companiei, în primul semestru al anului, exporturile au crescut cu 4%. În topul ţărilor în care Rottaprint a exportat în prima parte a anului se află Ungaria şi Germania. De asemenea, pe lângă cele două ţări, compania a mai exportat în alte şapte ţări precum Moldova, Israel, Olanda, Polonia, Franţa, Slovacia şi Letonia.
Medie de fidelitate a angajaţilor de 9 ani
În prezent, echipa Rottaprint numără 280 de angajaţi, cu o medie de fidelitate a acestora de aproximativ nouă ani, în timp ce mai mult de trei sferturi dintre angajaţi au peste 10 ani de activitate în companie. Anticipând nevoia de specialişti în domeniu, în 2008, compania Rottaprint a făcut demersurile necesare pentru ca ocupaţia de tipograf flexograf să fie introdusă în Codul Ocupaţiilor din România.
Ulterior, fondatorii companiei au pus bazele primei şcoli de tipografi, în care angajaţii cu experienţă în domeniu sunt traineri şi profesori pentru următoarele generaţii, reuşind astfel să ofere cursanţilor diplome certificate de Ministerele Muncii şi Educaţiei, se arată în comunicat.