Acţionarii IAR Braşov (IARV) sunt convocaţi, în data de 19 august, pentru confirmarea unei decizii luate de AGEA în urmă cu optsprezece ani, privind divizarea companiei, după cum reiese dintr-un raport al societăţii aeronautice publicat, vineri, pe site-ul Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
Potrivit documentului, în iulie 2004 acţionarii IAR Braşov au aprobat divizarea companiei prin desprinderea unei părţi din patrimoniul său şi transmiterea către două societăţi care iau fiinţă ca urmare a divizării, respectiv Societatea Construcţii Aeronautice SA şi Societatea TopTherm SA. Conform convocatorului de atunci, în urma divizării pe platforma IAR Braşov urmau existe trei societăţi: IAR SA - profil elicoptere; Construcţii Aeronautice SA - profil avioane, motoplanoare, planoare; TopTherm - tâmplărie pentru construcţii cu inserţie metalică şi geam termopan.
Demersul de acum al Consiliului de Adminstraţie IAR Braşov vine după demersurile întreprinse de Construcţii Aeronautice pentru intabularea activelor din proprietate obţinute în urma divizării IAR Braşov conform hotărârii acţionarilor din 2004, potrivit raportului de vineri de la bursă.
Conform informaţiilor disponibile pe platforma Risco.ro, Societatea Construcţii Aeronautice este în faliment iar Societatea TopTherm a fost radiată din Registrul Comerţului.
Tot în data de 19 august, acţionarii companiei aeronautice din Ghimbav sunt convocaţi pentru alegerea/realegerea unor administratori provizorii începând cu data de 27 august, ca urmare a expirării mandatelor actualilor administratori provizorii. În prezent, Rodica-Ruxandra Anghel este preşedintele provizoriu al Consiliului de Administraţie al companiei, iar Tiberiu Ţiclea, Răzvan Popa, Mihai Aurel Donţu şi Liviu Cocoş sunt administratori provizorii neexecutivi.
Pentru primele trei luni ale acestui an, IAR Ghimbav a raportat o cifră de afaceri netă de 96,6 milioane de lei, apropiată de cea din primul trimestru al anului trecut, în timp ce profitul net s-a ridicat la 1,8 milioane de lei, cu mult sub rezultatul din perioada ianuarie-martie 2021, de 14,1 milioane de lei.
Statul Român, prin Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, deţine 64,9% din compania aeronautică, a cărei evaluare bursieră se ridică la aproape 190 milioane de lei.
1. deci
(mesaj trimis de anonim în data de 18.07.2022, 14:05)
dupa 18 ani se incearca punerea in aplicare a unei hotarari AGA? Asta tine scuzati-ma de riscul de tara, sa faci parte din romania e un risc mare, sub orice forma, nu vorbesc doar de dat masinile pe treceri peste pietoni si nu se intampla nimic cu soferii, ci chiar si de nerespectarea aga.....mai e si statul actionar aoleu m-a luat capu
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de antonim în data de 18.07.2022, 16:39)
iar eu mai sunt si actionar la ei :o
Initial, am crezut ca e o erata in articol sau ca sunt eu analfabet functional, zau!
Pe urma, m-am linistit ca ei, in astia 18 ani, nu au stat degeaba:
1. actionar majoritar e inca "statul",
2. intre timp au radiat sectiunea termopane ca si-au dat seama ca nu prindea ideea cu termopan la avion
3. iar pe partea de Constructii Aero, din 2004 au tot intabulat activele ca sa poata baga societatea in default...
Deci, nimic nou!
In concluzie, actiunile eu nu le vand ca vad optimism in piata ca urmare a acestui articol - au crescut cu 0.5% azi, deci toate elementele negative sunt incluse in pret ;)