ÎN PRIMELE 5 LUNI DIN 2015, Livrările totale de autovehicule au crescut cu 18,3%, faţă de aceeaşi perioadă din 2014

Marius Constantin
Companii / 19 iunie 2015

Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) informează că, în primele 5 luni din 2015, piaţa livrărilor totale de autovehicule a înregistrat o creştere de 18,3%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, arată un comunicat transmis redacţiei.

De asemenea, pe plan european se observă, în această primă parte a anului, o evoluţie pozitivă a segmentului de autoturisme, majoritatea Statelor Membre UE înregistrând creşteri. Relevant pentru această analiză sunt însă principalele pieţe, respectiv (Franţa +3,8%, Germania +3,6%, Italia +15,2%, Marea Britanie +5,7%).

Vânzările pe piaţa din România sunt susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice, ponderea acestora din total fiind în primele 5 luni din 2015, de 81%, in scădere, totuşi, faţă de luna aprilie 2015, cand ponderea era de 88%, principala cauză a acestei scăderi fiind aşteptarea generată de lansarea Programului "Rabla". În acest sens, APIA se aşteptă ca, în următoarele 2-3 luni, această balanţă să se mai echilibreze într-o oarecare măsură.

Pe de altă parte, începând cu ultimul trimestru al anului trecut, se remarcă o tendinţă de creştere a importurilor de autovehicule rulate, care înregistrează, în primele 5 luni din 2015, o creştere de 13,8%, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2014, într-o scădere uşoară faţă de luna precedentă a anului 2015, peste 76% (aproximativ 70.000 unităţi) dintre acestea având o vechime de cel puţin 8 ani (vârstă la care vehiculele existente in parcul auto national pot fi casate prin Programul "Rabla"). Astfel, avem, după cinci luni din 2015, un raport de 3,7 la 1 între importurile de autoturisme rulate şi vânzarile celor noi, mai mare decât cel care se înregistra după perioada similară din 2014.

În luna mai 2015 s-au produs 34.153 de autovehicule, cu 8,5% mai puţine unităţi comparativ cu luna precedentă. Cu acest volum înregistrăm, pentru primele cinci luni ale anului 2015, o producţie totală de 177.643, în crestere cu 0.9% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Dintre acestea, 155.904 sunt produse de către Dacia şi 21.739 de către Ford. Volumele cele mai mari le-au înregistrat modelele Dacia Duster, din care au fost fabricate 72.100 unităţi (cu 8,6% mai mult decât în 2014), urmat de Dacia Logan (38.611 unităţi, cu 13,8% mai puţin decât în 2014), Dacia Sandero (26.744 unităţi, cu 29,4% mai mult decat in 2014), Ford B-MAX (21.739 unităţi, cu 18,4 mai puţin decât în 2014), şi Dacia Logan MCV (18.449 unităţi, cu 4,6% mai mult decât în 2014).

Cu cele 159.265 unităţi exportate în primele cinci luni ale anului 2015, consemnăm o scădere totală de 1,2% faţă de perioada similară din 2014.

Cel mai exportat model în primele cinci luni din 2015 a fost Dacia Duster (68.367 unităţi), urmat de Dacia Logan (28.794 unităţi) şi de Dacia Sandero (22.959 unităţi). Ar mai fi de remarcat faptul că aproape 89,6% din producţia naţională realizată în primele cinci luni din 2015 a fost exportată, comparativ cu aproximativ 91.6% cât se înregistra anul trecut în aceeaşi perioadă.

Cu un volum total de 43.182 unităţi vândute în primele cinci luni ale anului 2015, consemnăm faţă de perioada similară din 2014, o creştere totală importantă, de 18,3%, cifră în interiorul căreia avem autoturismele cu +17,9%.

La autoturisme, top-ul pe mărci la finele primelor cinci luni din 2015 este condus de către Dacia, cu 13.290 de unităţi (37,4% din total), urmată de Volkswagen cu 3.377 unităţi (9,5%); Skoda 3.272 unităţi (9,2%); Ford 2.264 unităţi (6,4%); Renault 2.200 unităţi (6,2%); şi Opel, 1.158 unităţi (3,3%).

Pe modele, cu cele 6.285 unităţi, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în aceste prime cinci luni din 2015, urmat de Dacia Duster, cu 2.727 unităţi, Dacia Sandero, cu 2.387 unităţi, Skoda Octavia, 1.489 unitaţi şi Dacia Logan MCV, cu 1.159 unităţi. Analizând segmentarea pe clase, observăm că, după primele cinci luni ale acestui an, toate clasele consemnează creşteri, chiar semnificative (Clasa MPV +60,4%; Clasa F +48%; SUV +30,3%; Clasa C +20,1%; Clasa D +16,3%).

O altă analiză de interes specific, ar fi clasificarea în funcţie de ţara de provenienţă a autoturismelor. După acest criteriu, situaţia se prezintă astfel: 35,7% sunt de proveninenţă autohtonă, 16,6% sunt import Germania; 9,9% din Cehia; 8% din Spania şi 6.9% din Franţa. In acest context, vânzările de autoturisme din producţia autohtonă au crescut în aceste 5 luni din 2015 cu 38,3% faţă de aceeaşi periodă din 2014, în timp ce vânzările de autoturisme din import au înregistrat o creştere mult mai mică, respectiv de 9%.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb