Autorităţile române au împiedicat, în prima jumătate a anului 2019, peste 78 milioane de ţigarete de contrabandă să ajungă pe piaţa din ţara noastră, de aproape două ori mai multe decât în primul semestru al anului trecut, când au fost capturate aproape 40 milioane, conform datelor centralizate de către www.stopcontrabanda.ro.
Valoarea totală a ţigaretelor confiscate de către autorităţile române se ridică la peste 41 milioane de lei, bani care ar fi fost altfel folosiţi pentru finanţarea reţelelor de criminalitate organizată.
Eforturile autorităţilor au condus la o reducere a consumului de produse ilegale, pentru care nu se plăteşte nicio taxă, de la 16,3% în primele şase luni ale anului trecut, la 15,8% în 2019. În acest context, companiile de tutun au virat mai mulţi bani la bugetul de stat, în cazul British American Tobacco creşterea fiind de peste 90 de milioane de euro.
"Munca autorităţilor înseamnă mai puţine produse care nu respectă reglementările europene ajunse pe piaţă, o şansă la o competiţie corectă pentru jucătorii oneşti şi mai mulţi bani la bugetul de stat. În contextul eforturilor statului de întărire a securităţii frontierelor în vederea asigurării unei creşteri economice sustenabile precum şi ale celor ale mediului de afaceri de informare şi educare a consumatorilor asupra impactului traficului ilicit, sunt greu de înţeles iniţiative radicale menite să pună beţe în roate luptei cu contrabandiştii, cum ar fi recent propusa interzicere a expunerii produselor din tutun în cele peste 70.000 de magazine din România şi taxarea lor suplimentară", a declarat Ileana Dumitru, Director Juridic şi Relaţii Publice în cadrul British American Tobacco România, citată într-un comunicat al companiei.
Campania "Stop Contrabanda" a fost lansată în primăvara anului 2017 de către British American Tobacco pentru a crea un punct unic de informare cu privire la contrabanda cu ţigări şi a veni în sprijinul autorităţilor cu o evidenţă a capturilor şi a zonelor celor mai afectate de traficul ilicit precum şi pentru a informa consumatorii cu privire la efectele contrabandei cu ţigări asupra societăţii.