Agenţia de turism online Paravion a înregistrat creşteri de peste 30% în primele nouă luni ale anului, faţă de perioada similară a anului trecut, raportând vânzări în valoare de peste 40 de milioane de euro. Potrivit agenţiei aceste vânzări reprezintă 93% din cifra de afaceri integrală realizată în 2015.
Conform informaţiilor companiei, prin portalul prin care derulează operaţiuni în Turcia afacerile au crescut cu 17% în primele nouă luni ale anului, faţă de primele trei trimestre ale anului tecut. Cu o cifră de afaceri de 17 milioane euro în intervalul ianuarie-septembrie, portalul din Turcia a încheiat primele trei trimestre cu echivalentul a 80% din vânzările totale pe 2015.
În ţara noastră, rezultatele înregistrate de agenţie au fost susţinute de avansul pe segmentele serviciilor adiţionale rezervării de bilete de avion - pachete Premium, asigurări, cu un plus de 200% în primele nouă luni, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2015. Şi vânzările de city break-uri au crescut cu 55% în primele trimestre ale anului faţă de intervalul similar al anului trecut, în timp ce vânzările de bilete de avion au avansat cu 45%.
Remus Vişan, director general Paravion, a declarat: "Am înregistrat o creştere foarte puternică pe zona de mobile, de peste 150% a comenzilor, faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior. Rezultatul s-a datorat atât gradului de utilizare al aplicaţiei de mobil Paravion, ce se dezvoltă organic de la lună la lună, dar şi tendinţei generale de evoluţia pieţei de mobile. În 2016, online-ul păstrează dinamica superioară înregistrată în ultimii ani faţă de piaţa tradiţională, iar mobilitatea este un factor decisiv în turismul digital".
Datele companiei au arătat că, în primele nouă luni, pe segmentul biletelor de avion, compania a vândut 320.000 de tichete, iar pentru finele anului estimează 430.000 de bilete comercializate. De asemenea, numărul tranzacţiilor de căutare generate de clienţii Paravion de la începutul anului până la finele lunii septembrie a depăşit 110 milioane de căutări, aproape cât nivelul întregului an 2015. Potrivit estimărilor Paravion, până la sfârşitul lui decembrie, numărul de căutări de bilete de avion va depăşi 150 milioane.
La nivelul pachetelor de vacanţă, oficialii companiei au precizat că situaţia politică din 2016 a creat un trend de schimbare a destinaţiilor preferate de români. Astfel, pe charter au câştigat cotă de piaţă Grecia, Spania şi Portugalia. În ceea ce priveşte city break-urile, Parisul şi Istanbulul au coborât pentru câteva luni din preferinţele românilor, pentru ca ulterior să se redreseze.
Directorul general al agenţiei a precizat: "Dacă ne uităm la preţuri, observăm că media costurilor unui pachet de vacanţă, fie el charter sau city break, s-a păstrat. Turiştii sunt obişnuiţi cu ofertele early booking sau last minute, fluctuaţiile nefiind semnificative de la an la an. Românii au acordat însă o atenţie mai mare la pachetele pe care le achiziţionează, la ce este inclus în acestea, şi la serviciile opţionale de care pot beneficia. Au fost mult mai informaţi, mai dornici să cunoască destinaţia înainte de a achiziţiona pachetul".
Principalele destinaţii de vacanţă rezervate în perioada ianuaria-septembrie sunt Grecia, cu insulele Creta, Zakynthos, Rhodos şi Santorini, urmată de Turcia, cu Antalya, cea mai mare staţiune de pe litoralul mediteraneean. Comparativ, în 2015 topul a fost format din aceleaşi locaţii, cu diferenţa că Antalya a fost pe locul 3, urmată de Santorini şi Rhodos, potrivit sursei citate.
Cele mai traficate aeroporturi au fost, în primele nouă luni, cele din Amsterdam, Istanbul, Paris, Munchen şi Frankfurt, după datele Paravion.
Cele mai multe vânzări au fost generate de segmentul de turişti cu vârste între 25-34 de ani, cu o pondere de 45% în veniturile agenţiei, potrivit calculelor agenţiei.
Remus Vişan a adăugat: "Este segmentul de clienţi activi, cu venituri medii şi mari, din mediul urban, cunoscuţi în industrie ca «free independent travelers». Sunt turişti obişnuiţi cu mediul online şi ancoraţi la tot ce înseamnă digital şi mobile. De altfel, în cazul Paravion, peste 90% din rezervările de bilete de avion, pachete de vacanţă şi alte servicii de turism adiţionale au fost achitate online cu cardul".
Conform agenţiei, turiştii cu vârste între 35 şi 44 ani au generat 25% din afacerile agenţiei la 9 luni, iar cei între 18 şi 24 ani au contribuit cu 12% la ponderea vânzărilor de la începutul anului.