Phonetastic GSM, companie românească activă pe piaţa europeană de smartphone-uri, accesorii şi echipamente IT, anunţă astăzi că a încheiat primele nouă luni ale anului cu o cifră de afaceri de 210,3 milioane de lei, în creştere cu 23,3% faţă de cele 170,5 milioane de lei din perioada similară a anului 2020, conform unui comunicat remis redacţiei.
"Evoluţia pozitivă a indicatorilor este susţinută, în principal de categoria de produse smartphone, dar şi de avansul vânzărilor pentru celelalte linii din portofoliu - wearables, gadget-uri şi dispozitive inteligente. În plin trimestru al patrulea, putem deja estima o creştere de 10% a cifrei de afaceri şi de 7% a profitului net, faţă de anul trecut. Suntem, cu toate acestea, conştienţi că actuala criză globală a componentelor şi-ar putea face resimţite efectele până la finalul anului, mai ales la nivel de dificultăţi de producţie pentru marile mărci, incertitudini pe lanţul de aprovizionare şi întârzieri în transport", declară Radu Pojoga, CEO Phonetastic GSM.
Potrivit sursei citate, compania a înregistrat, la nouă luni, un profit net de 2,99 milioane lei, în creştere faţă de cele 2,7 milioane lei înregistrate la finalul trimestrului al treilea din 2020.
Pentru prima oară, România pătrunde în top 3 al ţărilor ca pondere în cifra de afaceri agregată, cu 9,3%. Clasamentul este condus, în continuare, de Marea Britanie, cu tranzacţii neafectate de Brexit şi un volum de 27,7% din afacerile Phonetastic, urmată de Olanda, cu 10,6%. La 30 septembrie 2021, Phonetastic GSM comercializă produse şi accesorii de telecomunicaţii şi electro-IT în peste 32 ţări, printre care şi Marea Britanie, Olanda, Germania sau Spania.
În acelaşi interval, categoria smartphone atinge o pondere de 84,16% în totalul cifrei de afaceri, în creştere cu 3 puncte procentuale faţă de primele trei trimestre din 2020, se arată în comunicat.