La un an de la prima comandă, BeeFast, un start-up tech concentrat la început pe segmentul de curierat super rapid eco-friendly care şi-a extins activitatea către servicii integrate de mutare a business-urilor din offline în online, înregistrează zilnic 350 comenzi, de la cei peste 150 de clienţi, conform unui comunicat de presă. Primele 9 luni ale anului au generat o cifră de afaceri de 250.000 de euro, iar antreprenorii mizează pe afaceri totale de 400.000 euro în acest an.
BeeFast, un start-up fondat de 4 antreprenori, a pornit ca o soluţie de livrări super rapide B2B şi B2C, în maxim 2 ore, folosind biciclete şi trotinete electrice. Noul context socio-economic a determinat o linie nouă de dezvoltare a businessului, către oferirea unei infrastructuri digitale cu sistem integrat de plată şi livrare a comenzilor pentru magazinele offline. Această nouă direcţie a fost construită pe fondul contextului pandemic, serviciul fiind oferit de BeeFast clienţilor începând cu luna aprilie.
Potrivit comunicatului, în cele 7 luni, peste 70 businessuri offline au trecut în online cu ajutorul BeeFast, numărul total al clienţilor fiind de peste 150. Aceştia au generat aproape 50.000 de livrări. Astfel, cifra de afaceri rezultată la 9 luni a fost de 250.000 de euro. Cele mai active businessuri sunt restaurante, cafenele, florării, dar şi băcănii, magazine alimentare şi de băuturi, magazine de jucării, farmacii, magazine de haine şi încălţăminte.
''Cea mai mare provocare a noastră ca start-up a venit tocmai din succesul nostru, dacă luăm în considerare creşterea comenzilor. Ne-am adaptat continuu să susţinem dinamica accelerată, practic în decurs de câteva ore ne vedeam nevoiţi să aducem oameni noi în echipă, să regândim procedurile de lucru, să prioritizăm liniile de dezvoltare din backend. Am început cu 10 albinuţe - livratori - şi acum am ajuns la peste 700 de curieri înscrişi în platformă. A fost şi este o perioadă intensă. Am reuşit însă să facem faţă schimbărilor, situaţiilor imprevizibile inevitabile, să ne adaptăm continuu, pe fondul contextului socio-economic afectat de pandemie'', a declarat Cristian Grozea, unul dintre cei 4 fondatori BeeFast.
Adaptarea rapidă la cerinţele pieţei a făcut ca BeeFast să-şi respecte misiunea, şi anume asigurarea unui timp de livrare scurt, de maxim 2 ore. Astfel, timpul mediu pentru ridicarea şi livrarea comenzilor este de 55 de minute, uşor mai scăzut în perioada stării de urgenţă, pe fondul unui trafic fluidizat. Curierii sunt repartizaţi automat în funcţie de proximitate, în momentul în care comanda este confirmată, fără a fi necesară o acţiune suplimentară din partea expeditorului. În prezent, numărul mediu de comenzi este de peste 350/zi, adică 10.000/lună însă capacitatea de livrare este extinsă foarte rapid în funcţie de cerinţe, notează sursa citată.
De asemenea, pentru afacerile care îşi doresc să treacă în online, BeeFast asigură construirea unui shop folosind Shopify, acesta având integrat API-ul companiei. În 24 de ore clientul dispune de un sistem funcţional şi activ de comenzi şi livrare, inclusiv sistem de plată. Implementarea este asigurată gratuit de BeeFast cu condiţia ca livrările în Bucureşti să se realizeze prin intermediul platformei.
Pentru perioada următoare BeeFast îşi propune să continue direcţia de dezvoltare de infrastructură digitală, urmărind implementarea în aplicaţie de noi facilităţi, atât pe zona B2B pentru integrarea unor business-uri mai complexe din punct de vedere al produselor şi serviciilor oferite, cât şi pentru curieri şi clienţi finali.
Contextul actual va afecta în continuare semnificativ multe industrii, care vor fi forţate să se orienteze către soluţii e-commerce integrate şi sustenabile. Lucrăm la un ecosistem prin care serviciile BeeFast să asigure o experienţă digitală plăcută pentru utilizatori, dar mai ales eficientă şi productivă. Vrem să facem pentru bunuri ce a făcut internetul pentru informaţie: accesibilitate şi viteză, a mai precizat Cristian Grozea.
Cei patru antreprenori estimează că următoarea perioadă, marcată de Black Friday şi sezonul cadourilor, va genera o creştere în numărul comenzilor de 25-30%. Aceştia consideră că evoluţia BeeFast din ultimele 6 luni va continua trendul ascendent, cifra de afaceri estimată pentru 2020 fiind de 400.000 de euro.
De asemenea, BeeFast se adresează şi persoanelor fizice care aleg să trimită colete sau documente rapid, folosind platforma my.beefast.ro. Momentan, BeeFast este disponibil în Bucureşti, însă fondatorii au primit solicitări şi au în vedere extinderi la nivel naţional, cu prioritate în Cluj-Napoca şi Constanţa.