Grupul Wienerberger şi-a crescut veniturile cu 4%, ajungând la 1,5 miliarde euro, în prima jumătate a anului în curs, potrivit unui comunicat al companiei. Acesta arată că EBITDA a ajuns la peste 190 milioane euro, în creştere cu 7% faţă de aceeaşi perioadă de anul trecut. "În timp ce evoluţia cursurilor valutare a avut o influenţă negativă de -3,6 milioane euro în EBITDA, vânzările de active imobiliare au generat o contribuţie pozitivă în valoare de 8 milioane euro", menţionează sursa citată. Profitul net a crescut de la 27,1 milioane euro în primul semestru din 2016 la 41,7 milioane euro în prima jumătate a anului în curs.
Heimo Scheuch, Chief Executive Officer al Wienerberger AG, s-a declarat mulţumit de rezultatele obţinute de grup în primele şase luni ale acestui an: "Am observat că tendinţele divergente de dezvoltare a pieţelor de blocuri ceramice şi tevi au fost principalul nostru catalizator pentru Divizia Europeană de Materiale Ceramice şi pentru Divizia Europeană de Ţevi. În ultimele luni, ne-am concentrat pentru implementarea consistentă a strategiei noastre, ne-am intensificat eforturile pentru dezvoltarea relaţiilor cu clienţii noştri, am lansat produse şi soluţii inovative şi am implementat activităţi din planul nostru de dezvoltare în zona digitală. Mai mult decât atât, explorăm în mod susţinut alte oportunităţi de creştere a diferitelor arii de business şi, în egală măsură, de optimizare a structurilor şi proceselor existente".
• Creştere puternică a activităţii cu blocuri ceramice din Europa
Divizia Europeană de Materiale Ceramice pentru Construcţii a înregistrat o dezvoltare puternică şi constantă a afacerii în Vestul şi Estul Europei, a anunţat compania, menţionând că acest lucru a fost posibil datorită unei uşoare creşteri a activităţii în domeniul construcţiilor rezidenţiale, ceea ce a permis companiei Wienerberger optimizarea preţurilor şi creşterea volumului vânzărilor pentru toate grupele de produse. Comunicatul Wienerberger arată: În Marea Britanie, creşterea cererii şi optimizarea stocurilor de-a lungul lanţului de aprovizionare a condus la o sporire a vânzărilor de produse ceramice pentru faţadă şi de ţiglă ceramică. Drept urmare, s-a înregistrat o creştere a veniturilor şi a câştigurilor în pofida devalorizării lirei sterline. Piaţa belgiană a suferit de o lipsă de materiale speciale pentru izolare termică (panouri izolatoare PUR/PIR pentru acoperiş şi pentru zidărie), ceea ce a determinat întârzierea finalizării proiectelor de construcţii. Cu toate acestea, Wienerberger a reuşit să compenseze impactul asupra vânzărilor prin preţuri medii mai mari. Activitatea cu blocuri ceramice din Olanda a beneficiat de o uşoară creştere a cererii. Piaţa de construcţii rezidenţiale noi din Franţa a înregistrat, de asemenea, o tendinţă ascendentă, în timp ce cererea în segmentul de locuinţe individuale şi duplexuri din Germania a scăzut. Activitatea în Europa de Est a fost puternică în aproape toate ţările din regiune. Piaţa austriacă a construcţiilor rezidenţiale s-a menţinut la un nivel stabil satisfăcător. În general, aceasta a condus la o creştere cu 6% a veniturilor Diviziei Europene de Materiale Ceramice pentru Construcţii, până la 868,7 milioane euro şi o creştere semnificativă a EBITDA cu 19%, de până la 148,1 milioane euro".
• Veniturile Diviziei Europene de Ţevi şi Pavaje au fost relativ stabile
Veniturile Diviziei Europene de Ţevi şi Pavaje au fost relativ stabile, cifrându-se la circa 500 milioane euro, în comparaţie cu nivelul de 503,9 milioane euro, înregistrat anul trecut, potrivit sursei citate. Acest lucru a fost posibil datorită unei cereri constante pe aproape toate pieţele. Anunţul companiei arată: "În Europa de Est observăm o reluare a licitaţiilor din sectorul public pentru proiectele de infrastructură finanţate de UE. Cu toate acestea, ţinând cont de durata mai lungă de timp dintre licitaţie şi execuţia proiectului, impactul asupra activităţii din regiune se materializează mai lent. EBITDA pentru această Divizie a scăzut cu 28%, până la 37,8 milioane euro pentru perioada raportată, pricipalul motiv fiind evoluţia afacerii cu ţevi de plastic din Europa de Vest. Pe de o parte, câştigurile au fost influenţate de nivelul scăzut al comenzilor pentru proiectele internaţionale, iar pe de altă parte creşterea preţurilor materiilor prime poate fi transmisă pieţei de profil într-un timp mai îndelungat. Creşterea veniturilor din domeniul ţevilor ceramice, din sectorul Est European al ţevilor de plastic şi pavajelor din beton, nu a fost suficientă pentru a compensa deficitul.
• Creştere a veniturilor pentru Divizia Nord-Americană
Divizia Nord-Americană a avut, în general, o evoluţie bună, în prima jumătate a anului în curs. Compania Wienerberger a beneficiat de creşterea activităţii pentru construirea de noi locuinţe individuale sau duplexuri şi a reuşit să-şi sporească vânzările de produse ceramice pentru faţade cu preţuri medii uşor îmbunătăţite. După un început bun în 2017, activităţile din Canada au fost încetinite din cauza zăpezii şi a condiţiilor meteo nefavorabile din al doilea trimestru. Rezultatele afacerii cu ţevi din plastic au fost satisfăcătoare. În total, Divizia Nord-Americană a generat venituri de 154,6 milioane euro, în creştere cu 9% faţă de anul precedent, şi o creştere semnificativă a EBITDA cu 21%, până la 13,2 milioane euro.
• Obiectivul de business rămâne neschimbat pentru acest an
Reprezentanţii Wienerberger se aşteaptă ca tendinţa de uşoară creştere a activităţii pe partea de construcţii rezidenţiale din Europa să continue, cu dezvoltări pozitive ale pieţelor din Europa de Est şi cu tendinţe divergente din partea pieţelor din Europa de Vest. Divizia Europeană de Materiale Ceramice pentru Construcţii anticipează o creştere semnificativă a veniturilor şi câştigurilor. În ceea ce priveşte Divizia Europeană de Ţevi şi Pavaje, Wienerberger prevede o îmbunătăţire a activităţii în Europa de Est, în segmentul ţevilor de plastic şi al pavajelor din beton, pe măsură ce solicitările vor creşte, ca urmare a relansării licitaţiilor pentru proiectele de infrastructură finanţate de UE, arată sursa citată.
Aceasta menţionează că, în timp ce pieţele principale din Europa de Nord continuă să funcţioneze bine şi creşterile de preţuri vor compensa mărirea costurilor pentru materiile prime, activitatea aferentă proiectelor internaţionale va rămâne redusă.
În ceea ce priveşte Divizia Nord-Americană, Wienerberger preconizează o creştere organică a veniturilor.
Heimo Scheuch concluzionează: "Ne-am stabilit obiective foarte ambiţioase pentru anul 2017. Ca să îndeplinim aceste obiective, ne vom intensifica eforturile în toate sectoarele activităţii noastre. Intenţionăm să monitorizăm oportunităţile de dezvoltare, să ne optimizăm activitatea în continuare, să ne consolidăm poziţia de lider inovator în industria noastră şi să ne concentrăm atenţia spre client, cel care se află în centrul întregii noastre activităţi".
Domnia sa este încrezător că Grupul va reuşi să crească organic EBITDA la 415 milioane euro, în 2017.