ÎN PRIMUL SEMESTRU DIN 2021 Purcari - venituri de 106 milioane lei, în creştere cu 25%

G.U.
Piaţa de Capital / 25 august 2021

Purcari - venituri de 106 milioane lei, în creştere cu 25%

Purcari Wineries a înregistrat în primul semestru din 2021 venituri de 106,5 milioane lei, cu 25% mai mult faţă de perioada similară a anului trecut, după ce vânzările au accelerat cu 47% în trimestrul doi, informează producătorul de vinuri într-un comunicat de presă remis redacţiei. Marjele au crescut puternic, fiind impulsionate în primul rând de îmbunătăţirea în continuare a mixului produselor vândute, precum şi revenirea vânzărilor în pieţe cu profitabilitate mai înaltă. Drept urmare, EBITDA a crescut cu 41% în T2 şi +24% în S1, la 35,1 milioane RON. Profitul net a crescut semestrial cu 31% la 20,4 milioane RON. Compania a continuat să fortifice poziţia bilaţieră, indicatorul de Datorie netă la EBITDA cumulată pentru ultimele 12 luni ajungând la un minim istoric de 0.51 ori.

Victor Bostan, Director General al Purcari Wineries, a declarat: "Vedem o cerere puternică continuă pentru brandurile noastre şi reuşim să menţinem marje de profitabilitate bune, în pofida presiunii costurilor mai înalte ca urmare a recoltei de struguri modeste în 2020. Din fericire, sezonul 2021 pare foarte încurajator la moment din perspectiva recoltei, ce ne poziţionează avantajos ca şi marje de profitabilitate viitoare. Bilanţul puternic ne plasează bine pentru maximizarea opţiunilor strategice şi proiecte investiţionale cu randament înalt. În general, suntem destul de mulţumiţi de rezultatele obţinute şi suntem recunoscători consumatorilor noştri pentru încrederea lor, ehipelor noastre pentru munca asiduă şi acţionarilor noştri pentru susţinerea lor continuă".

În România, vânzările producătorului de vinuri au crescut în primele şase luni cu 29% faţă de perioada similară din 2020 şi cu 60% faţă de 2019. Brandul Purcari conduce creşterea cu 36% an la an. Bardar şi-a dublat vânzările, deşi de la o bază de comparaţie mai mică. Canalului de comerţ modern a continuat să evolueze puternic; comerţul traditional a crescut cu 81% ca urmarea a îmbunătăţirii situaţiei pandemice, se menţionează în comunicat.

În Republica Moldova, vânzările companiei au crescut cu 76% an la an, dar în continuare rămân cu 9% sub S1 2019, oferind spaţiu suplimentar de recuperare.

Vânzările Purcari în Polinia au fost în scădere şi au fost influenţate de competiţia puternică a preţurilor din partea brandurilor internaţionale, combinate cu efectele restricţiilor pandemice din primul semestru, "Adaptăm activitatea de trade şi eforturile de marketing, anticipând efecte pozitive in T4 2021", se menţionează în comunicat.

În cazul vânzărilor de pe piaţa asiatică, Purcari a avut un avans de 160% an la an, dar încă se află sub nivelul din primul semestru din 2019. ''Toate brandurile au demonstrat progres semnificativ. Bardar, brandul cu marginalitate înaltă, este unicul care a depăşit nivelul din 2019, desi de la o bază mai mică'', precizează compania în comunicatul de presă.

În Cehia şi Slovacia, vânzările au fost nesemnificativ mai mici, -1% semestrial, dar în trend de recuperare. Măsurile restrictive din T1, în special în Slovacia, au afectat rezultatele. ''Concentrare pe segmentul premium, brandul Purcari înregistrând creştere dublă semestrial'', informează producătorul de vinuri.

În Ucraina, brandul Purcari a înfiinţat un birou local pentru a susţine creşterea. ''Tracţiune puternică pentru Purcari, ce devine din ce în ce mai popular în rândul consumatorilor şi al formatorilor de opinie locali, oferind o calitate excelentă pentru preţul vinului'', precizează compania.

Opinia Cititorului ( 16 )

  1. DA , E DIFERENTA MARE INTRE CELE 2 : INTRE EA , SI VIFRANA !!! VIFRANA , ESTE DOAR O VIE !!! O VIE , SI O VINARIE !!! MAI ARE DRUM FOARTE LUNG DE PARCURS , PANA SA CONFIRME !!!

    1. Vifrana nu poate confirma decat un singur lucru: viteza cu care un bolovan pica in cadere libera.

      Pentru cine este nelamurit in privinta abilitatii tovarasului Vucmanovici, sa ii adresati o singura intrebare: sunt sau nu "inrobitoare" fondurile nerambursabile care contribuie cu 50% din valoarea unei investitii? 

      Daca va raspunde ca NU, nu sunt inrobitoare, sa stiti ca minte ori ca, la varsta lui, a suferit un subit proces de maturizare intelectuala. In cazul celei de-a doua variante, nu va ramane decat sa va lamuriti cand a facut afirmatia de mai sus, si sa deduceti singur cum, si de ce a ajuns Vifrana in incapacitatea de a isi plati datoria la CEC, pe care au achitat-o din banii obtinuti in urma plasamentului privat.

      O splendoare de companie mioritica! 

      Printre comentarii fel de fel mai apar si perle.

      VIFRANA cu PURCARI !!

      ai consumat vinul produs de firmele respective?! 

      Purcari este in categoria grand cru, este recunoscut de oenologi europeni  

      Vifrana este la categoria pentru "gugustuci" 

      cred ca Bostan a urcat prea repede preturile,  

      eu as fi ales marje de profit mai mici (pret mai mic la raft )

      ca sa fac vinul cunoscut la mai multi consumatori 

      gresit. daca ar scadea pretul, nu ar mai fi aspirational si, cel mai important, nu ar mai fi agreat de HoReCa

      Mare diferență a oricui față de Porcari, da. La Pork-ari, până și mărgăritarele sunt acre, când Pork-ari nu ajunge la ele. Doar uneori, obsesiv-compulsiv și extrem de agramat.

      Ce comentariu urât. Aici este vorba despre realizarea planului cincinal.

      Ochen' khorosho. Facem totul, tovarishchi, doar să nu se răsucească Stalin în mormânt, iar, la ”-vici”. Și...make peace, not wine!

    In pandemie lumea s'a refugiat si in betie.

    1. ASA ESTE , SI CE SPUNE DL. ''''' CONTRARU '''''', SI CE SPUNE DL. '''''' PROTARU '''''' !!! DOMENIUL VITEI-DE-VIE , E LA FEL DE RISCANT , S-AU CHIAR POATE MAI RISCANT , DECAT CEL AL CONSTRUCTIILOR !!! DACA NU-TI CREEZI DIN TIMP , O PIATA DE CLIENTI , PE CARE SA FII SIGUR CA O SA-TI CUMPERE MARFA [ STICLELE DE VIN ] , PE CARE TU LE PRODUCI , SI VINUL TAU SA FIE DE CALITATE , NU TE BAGA IN DOMENIUL ASTA !!! CA POTI AJUNGE LA RUINA , SI LA SINUCIDERE !!! DACA GUSTATI DIN VINUL PRODUS IN DIVERSELE REGIUNI DIN ROMANIA , SI IN REPUBLICA MOLDOVA , O SA OBSERVATI CA VINUL MOLDOVEAN , E PARCA MAI ALTFEL , MAI PLACUT , MAI COMPLET , MAI BAUBIL , MAI SUPERIOR , DECAT CELELALE !!! E DOAR O IMPRESIE !!! SI SE PARE CA , E MULT MAI CAUTAT , PESTE HOTARE !!!

      Gustul mai complet, vine de la adausuri amelioratori, unele interzise in UE. Cum in vin este adevarul, si adevarul niciodata nu este catifelat, eu nu am incredere in vinurile placute si complete, si poate nici voi nu ar trebui sa aveti.

    trecand peste cresterile de profit care sunt rezultatul efectului de baza, WINE a depasit volumul de vanzari din sply 2019, iar cu T4 la ei este cel mai bun, cred ca termina anul foarte bine, asta in conditiile in care HoReCa nu a functionat 100% in S1. si-a evenit marja ebitda. bravo Purcari!

    Pe 27 urmeaza rezultatele de la MedLife, alta afacere cu profit bun din "pandemie".

    1. Medlife e un castron de maioneza bine batuta in care se tot adauga cand apa cand ulei si tot creste. Face credite cumpara concurenta cresc afacerile deci pot sa ia credite mai mari cu care cumpara mai mult. Aviz amatorilor si cel mai bun bucatar taie maioneza

      Urmeaza sa vedem, deocamdata a prins momentul si eu am ratat actiunea.

    Toată aprecierea pentru domnul Bostan. Ne mândrim. Castelul Bolovan, domnul Bostan... Formidabil. De post.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

15 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9765
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7057
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3012
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9660
Gram de aur (XAU)Gram de aur388.7340

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb