Vânzările de automobile Mazda în România s-au cifrat la 163 de unităţi în primul trimestru din 2014, în creştere cu 14% comparativ cu perioada similară a anului trecut, informează un comunicat la importatorului local, remis astăzi redacţiei.
În Europa, constructorul japonez de automobile a vândut 50.221 de maşini, în creştere de 26,3% comparativ cu perioada similară din 2013. Cota de piaţă a urcat de la 1,3% la 1,5%.
Rezultatele vin în contextul în care vânzările de automobile pentru pasageri şi-au revenit în Europa, cu o creştere de 8,1% comparativ cu anul trecut. Mazda a depăşit piaţa în aproape toate ţările în primul trimestru. În procente, Portugalia a înregistrat cea mai mare creştere, de 141%. Polonia este următoarea (+ 62%), alături de Suedia (+ 60%), Spania (+ 47%), Danemarca şi Irlanda (ambele + 44%), Austria (+ 42%), Marea Britanie (+ 38%) şi Germania (+ 24%). Majorări de două cifre au fost raportate şi în Finlanda, Franţa şi Slovenia.
Compania a finalizat introducerea noului model Mazda3 pe piaţa din Europa în primele trei luni ale acestui an. Noul model compact a înregistrat succes în special în Suedia, Danemarca, Austria şi Germania. De asemenea, cererea pentru SUV-ul compact CX-5, în funcţie de comenzile primite în Europa, rămâne la fel de puternică de la lansarea modelului acum doi ani.