Compania Nestle, cea mai mare companie de produse alimentare şi băuturi din lume, anunţă rezultatele financiare înregistrate la nivel de grup pe trimestrul 1 din 2021, raportând o creştere organică de 7,7%, cu o creştere internă reală (RIG) de 6,4% şi pricing de 1,2%, conform unui comunicat de presă. Creşterea s-a bazat pe activităţile derulate în majoritatea zonelor geografice, fiind susţinută de semne timpurii de revenire din partea canalelor de vânzare out-of-home, pricingul îmbunătăţit şi cote de piaţă în creştere.
Schimbul valutar a redus vânzările cu 5,3% din cauza aprecierii continue a francului elveţian faţă de majoritatea monedelor. Reducerea investiţiilor au avut un impact negativ de 1,0%. Prin urmare, vânzările totale raportate au crescut cu 1,3%, până la 21,1 miliarde CHF (faţă de 20,8 miliarde CHF în aceeaşi perioadă a anului 2020).
Transformarea portofoliului evoluează conform planului. Vânzarea mărcilor regionale Nestle de apă de izvor, a diviziei de apă purificată şi a serviciului de livrare a băuturilor din SUA şi Canada a fost finalizată la 31 martie 2021. Achiziţia Essentia Water a fost finalizată la 5 martie 2021.
Mark Schneider, CEO Nestle, a comentat: "Suntem mulţumiţi de creşterea organică puternică din primul trimestru, bazată pe activităţilor desfăşurate pe scară largă în majoritatea zonelor geografice şi a categoriilor de produse. Creşterea noastră a fost alimentată de o execuţie disciplinată a operaţiunilor, de capacităţi digitale îmbunătăţite şi inovaţie rapidă, rezultând în îmbunătăţirea cotei de piaţă. Vânzările din retail au înregistrat o creştere solidă, iar canalele de vânzare out-of-home au arătat semne de îmbunătăţire. Confirmăm aşteptările noastre pentru acest an şi perspectivele noastre pe termen mediu pentru o creştere organică susţinută către o rată medie de o singură cifră. Dezvoltarea vaccinurilor împotriva COVID-19 a dat speranţă lumii şi susţinem livrarea echitabilă pe scară largă a vaccinurilor în comunităţile în care operăm. Parteneriatul nostru cu Federaţia Internaţională a Societăţilor de Cruce Roşie şi Semiluna Roşie contribuie la livrarea vaccinurilor celor care au cel mai mult nevoie de ele. În aceste vremuri dificile, putem demonstra cu adevărat modul în care afacerea poate acţiona ca o forţă a binelui şi poate ajuta la accelerarea redresării".
Vânzările Grupului
Potrivit sursei citate, creşterea organică a atins 7,7%, cu o creştere internă reală (RIG) de 6,4% şi pricing de 1,2%. Creşterea s-a bazat pe activităţile derulate în majoritatea zonelor geografice. Creşterea organică a fost de 5,0% pe pieţele dezvoltate, bazată în principal pe RIG. Pricingul a fost pozitiv. Creşterea pe pieţele emergente a fost de 11,4%, cu RIG puternic şi pricing pozitiv.
Zona Europa, Orientul Mijlociu şi Africa de Nord (EMENA)
- 4,4% creştere organică: 3,8% creştere internă reală (RIG); pricing de 0,6%.
- Europa de Vest a înregistrat o creştere organică redusă, de o singură cifră, cu RIG solid, parţial compensată de pricingul negativ.
-Europa Centrală şi de Est a atins o creştere organică ridicată, de o singură cifră, cu RIG puternic şi pricing pozitiv.
- Orientul Mijlociu şi Africa de Nord au înregistrat o creştere organică de o singură cifră, bazată pe RIG şi pricing pozitive.
Creşterea organică a atins 4,4%, cu un RIG puternic de 3,8% susţinut de un mix favorabil. Pricingul a devenit pozitiv, contribuind cu 0,6%. Reducerea investiţiilor nete a scăzut vânzările cu 3,7%. Schimbul valutar a afectat negativ vânzările cu 2,8%. Vânzările raportate în zona EMENA au crescut cu 2,1% la 5,2 miliarde CHF. Zona EMENA a raportat o creştere organică de o singură cifră, cu o bază mare de comparaţie cu anul 2020. Fiecare regiune a înregistrat o creştere pozitivă, cu un impuls puternic în Rusia, Turcia, Regatul Unit şi Italia. Zona a continuat să vadă câştiguri de cote de piaţă pe scară largă, inclusiv la categoriile hrană pentru animale de companie, cafea, produse alimentare pe bază de plante şi nutriţie pentru sugari.
Pe categorii de produse, principalele motoare de creştere au fost cafeaua şi Purina PetCare, alimentate de impulsul continuu în comerţul electronic şi lansările de produse noi. Cafeaua a înregistrat o creştere de două cifre, cu o cerere puternică pentru produsele Nescafe şi Starbucks. Nescafe Farmers Origins, o nouă gamă de capsule de cafea pentru aparatele Nespresso, a fost lansată în Spania. Vânzările Purina PetCare au crescut la o rată de două cifre, determinate de brandurile premium Purina Pro Plan, Purina ONE şi Felix. Tails.com şi Lily's Kitchen au cunoscut, de asemenea, un impuls puternic, susţinut de expansiunea continuă a distribuţiei. Produsele culinare a înregistrat o creştere ridicată de o singură cifră, în principal datorită condimentelor Maggi, Garden Gourmet şi afacerii Mindful Chef, recent achiziţionată.
Conform comunicatului, categoria Dulciuri a raportat o creştere redusă cu o singură cifră, cu evoluţii puternice ale vânzărilor în Franţa şi Rusia. Incoa, o ciocolată premium realizată exclusiv cu fructe de cacao şi fără adaos de zahăr, a fost lansată în Franţa şi Olanda, urmând să fie lansată şi pe alte pieţe europene. Alimentele pentru sugari au înregistrat o creştere negativă din cauza stocurilor consumatorilor din martie anul trecut şi a ratei mai scăzute a natalităţii în contextul pandemiei. Nestle Waters şi Nestle Professional au raportat o scădere a vânzărilor, cu îmbunătăţiri spre sfârşitul trimestrului, fiind impactate de contextul global în sectorul out-of-home.
Business-ul ca forţă a binelui: susţinerea vaccinării echitabile împotriva COVID-19
Dezvoltarea vaccinurilor eficiente împotriva COVID-19 a dat lumii speranţă. Vaccinarea pe scară largă este crucială pentru depăşirea pandemiei, iar Nestle pledează pentru vaccinarea tuturor, în conformitate cu priorităţile de sănătate publică.
Promovarea accesului echitabil la vaccinuri, în special în ţările cu venituri mici, reprezintă o prioritate maximă. De aceea, Nestle a încheiat un nou parteneriat cu Federaţia Internaţională a Societăţilor de Cruce Roşie şi Semilună Roşie (IFRC) şi Societăţile Naţionale de Cruce Roşie şi Semilună Roşie, pentru a sprijini livrarea de vaccinuri către comunităţile defavorizate din întreaga lume.
Parteneriatul include acţiuni la nivel global, precum şi sprijin specific în ţările şi regiunile vulnerabile. O mare parte a activităţii se va concentra pe înfiinţarea unităţilor de vaccinare, transportul vaccinurilor, campaniile de informare şi promovarea vaccinării grupurilor cu risc ridicat.
Împreună cu alte parteneriate, Nestle a alocat până în prezent 10 milioane de CHF pentru eforturi echitabile de vaccinare. Nestle a anunţat recent o contribuţie pentru a sprijini COVAX, pentru a extinde rapid livrarea internaţională de vaccinuri către ţările cu venituri mici. De asemenea, Nestle lucrează direct cu autorităţile guvernamentale din unele ţări pentru a oferi donaţii şi sprijin pentru programele locale de vaccinare.
Susţinerea accesului echitabil la vaccinuri este doar cea mai recentă etapă a răspunsului Nestle la criza COVID-19. Vom continua să ne angajăm în lupta împotriva pandemiei şi a consecinţelor acesteia, protejând oamenii, menţinând aprovizionarea globală cu alimente şi oferind o mână de ajutor în comunităţile noastre locale.