• Intrarea pe noi segmente de piaţă s-a concretizat în importante creşteri ale vânzărilor înregistrate de Fujitsu în România: servere (265%), storage (413%,) şi pe segmentul desktop-uri (96%)
Fujitsu Siemens Computers a înregistrat în România, în primul semestru al acestui an fiscal (1 aprilie - 30 septembrie 2007) o cifră de afaceri de 24,714 milioane euro, mai mare cu 86%, comparativ cu cea din perioada similară a anului precedent. Potrivit domnului Dragoş Nicolaescu, country manager, rezultatele se datorează unei noi strategii de business a companiei în ţara noastră. Astfel, a fost pus accent pe dezvoltarea şi fidelizarea echipei, dar şi pe intrarea pe noi pieţe.
Începând din luna aprilie a acestui an echipa Fujitsu din România s-a mărit cu trei persoane, urmând ca în semestrul doi al acestui an fiscal să mai fie angajate încă cinci persoane, iar ulterior încă şase-şapte.
Intrarea pe noi segmente de piaţă s-a concretizat în importante creşteri ale vânzărilor înregistrate de Fujitsu în România: servere (265%), storage (413%,) şi pe segmentul desktop-uri (96%).
Strategia firmei vizează tratarea diferenţiată a segmentului marilor clienţi de cel al business-ului de volum (întreprinderile mici şi mijlocii şi persoanele fizice). Pentru segmentul marilor clienţi, personalul specializat al Fujitsu România se ocupă focalizat de circa 85 de mari companii, în timp ce pe piaţa clienţilor mici strategia prevede dezvoltarea unei reţele naţionale de manageri regionali care să asigure pe plan local suport pentru partenerii Fujitsu din teritoriu.
"IMM-urile au nevoie mai degrabă de soluţii pentru reducerea costurilor şi pentru creşterea numărului de clienţi, decât de un simplu echipament. Adică au nevoie de computer, de soft adecvat, de instalare, de training, de suport post vânzare. Prin managerii regionali încercăm să ne apropiem mai mult de IMM-uri", a declarat ieri Dragoş Nicolaescu.
Strategia pe piaţa soho (small office, home office) unde vânzările se fac prin lanţurile de comerţ cu amănuntul (supermarketuri şi hipermarketuri) a impus firmei să caute să ofere clienţilor avantaje în plus faţă de produsele concurente. Astfel, începând cu luna august, notebook-urile Fujitsu livrate în România beneficiază de un serviciu gratuit de garanţie "collect and return", prin care clientului i se ridică de la domiciliu produsul supectat de defect de producţie şi i se returnează tot acasă după reparare.
FSC România ocupa, la finele trimestrului al doilea al anului calendaristic 2007, locul întâi în topul producătorilor "all form factor", cu o cotă de 12,4%. Totodată, pe segmentul de consumer notebook-uri, firma a înregistrat o creştere de 79,8% faţă de intervalul similar al anului trecut, cu o cotă de piaţă de 22,9%, iar pe segmentul desktop-urilor, raportat la mărcile internaţionale, a avut o cotă de piaţă de 8,8% şi a crescut cu 162% faţă de aceeaşi perioadă din 2006. Pe segmentul serverelor, compania a avut o cotă de piaţă de 20,3% şi o creştere de 583%.