Veniturile totale ale Cosmote în primele trei luni ale anului au crescut cu 9,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 118,2 milioane euro, iar veniturile din servicii au înregistrat şi ele o creştere de 5,9% comparativ cu T1 2013, informează compania în raportul trimestrial.
Potrivit acestuia, Pro Forma EBITDA (câştigurile operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor şi amortizărilor) a crescut cu 9,9%, atingând valoarea de 26,7 mil. euro în T1 2014 versus T1 2013, demonstrând o strategie comercială eficientă, precum şi performanţe operaţionale îmbunătăţite. Mai mult, marja EBITDA Pro Forma a crescut cu 0,1 puncte procentuale în T1 2014 faţă de aceeaşi perioadă a anului 2013, ajungând la 22,6%.
ARPU (venitul mediu per utilizator) a crescut şi el cu 8,6% în T1 2014 faţă de T1 2013, ca urmare a creşterii valorii ARPU pentru apelurile primite.
În aceeaşi perioadă a anului, Cosmote România şi-a sporit numărul de clienţi business cu un procent de 26,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ca rezultat al ofertelor dedicate utilizatorilor persoane juridice. Veniturile B2B au crescut cu 15% în T1 2014 versus T1 2013.
Baza totală de clienţi (inclusiv Zapp) s-a menţinut la aproximativ 6 milioane la finalul lunii martie 2014, din care 26,6% abonaţi, în creştere cu 1,72 puncte procentuale în T1 2014 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, datorită ofertelor adresate segmentului rezidenţial.
Cosmote România şi-a crescut considerabil baza de clienţi 3G cu 49% faţă de T1 2013. De asemenea, vânzările pentru telefoanele de tip smartphone au înregistrat o creştere de 74% în T1 2014 comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2013.
La finalul T1 2014, OTE Group, cel care deţine Cosmote, a furnizat servicii de telecomunicaţii mobile pentru aproximativ 15,5 milioane de clienţi din Europa de Sud-Est.