ÎN TRIMESTRUL III, Încrederea consumatorului la nivel global depăşeşte nivelurile pre-recesiune

E.D.
Macroeconomie / 20 noiembrie 2014

Încrederea consumatorului la nivel global a crescut cu un punct de index în al treilea trimestru, ajungând la un scor de 98 - o creştere de un punct faţă de trimestrul anterior şi două puncte faţă de începutul anului, potrivit sondajului Global Nielsen privind Încrederea Consumatorilor şi Intenţia de a Cheltui.

Indexul, aflat în ultimii doi ani şi jumătate într-o creştere lentă şi stabilă (începând cu T1 2012), a depăşit nivelul pre-recesiune de 94 de puncte pentru al treilea trimestru consecutiv.

În cel mai recent sondaj online, realizat între 13 august - 5 septembrie, 2014, încrederea consumatorilor a crescut în 65% din pieţele măsurate de către Nielsen, în comparaţie cu 52% în trimestrul precedent. În rândul celor mai mari economii ale lumii, încrederea consumatorului a crescut cu patru puncte în SUA (108), un punct în Germania (97), trei puncte în Marea Britanie (93) şi patru puncte în Japonia (77), raportat la al doilea trimestru. Între timp, încrederea consumatorului în China a crescut în mod stabil la 111 pentru al patrulea trimestru consecutiv.

Scorul de 126 al Indiei a fost cel mai ridicat nivel al indexului dintre 60 de pieţe, totuşi, o scădere de două puncte în comparaţie cu al doilea trimestru. Italia a raportat cel mai scăzut scor de 47, un declin trimestrial de patru puncte. Australia (97) a arătat cele mai mari îmbunătăţiri, nivelul încrederii revenind la cel raportat cu un an înainte. Chile (85) a înregistrat cel mai mare declin, coborând cu şapte puncte în comparaţie cu trimestrul anterior.

Încrederea consumatorului în regiunea Americii de Nord s-a îmbunătăţit cel mai mult, urcând patru puncte la 107 - un scor care se află pe acelaşi plan cu indexul regiunii Asia-Pacific pentru prima dată în istoria Nielsen Consumer Confidence Index (din 2005). Indexul Asia-Pacific a crescut cu un punct. Încrederea a crescut de asemenea cu trei puncte în Orientul Mijlociu / Africa (96), un punct în America Latină (91) şi cu un punct în Europa (78), faţă de trimestrul anterior.

"În afară Americii de Nord, o serie de factori specifici regiunii şi ţărilor se transpun în îmbunătăţiri mai slabe şi mai neregulate ale încrederii consumatorului," a declarat Dr. Louise Keely, senior vice president, Nielsen. "Europa este afectată în mod direct de către criză geopolitică din Ucraina, şi se află de asemenea într-o situaţie policita critică în ceea ce priveşte paşii necesari pentru a preveni deflaţia şi a îmbunătăţi creşterea. În rândul marilor economii emergente, în time ce India afişează potenţial împrospătat pentru accelerarea creşterii datoria noului govern, China se îndreaptă într-o direcţie diferită, reorientandu-şi economia către un consum domestic crescut".

Sondajul Global realizat de Nielsen privind Încrederea Consumatorilor şi Intenţia de Cumpărare, iniţiat în 2005, măsoară percepţiile asupra perspectivelor locurilor de muncă la nivel local, finanţelor personale şi intenţiilor de cumpărare pe terment scurt în rândul a peste 30.000 de respondenţi cu acces la internet1 din 60 de ţări. Că o explicaţie suplimentară, nivelurile încrederii consumatorului de peste şi sub pragul de 100 indică gradul de optimism şi, respectiv, pesimism. Cele mai recente rezultate reflectă o perspectiva prudent-optimistă, în timp ce scorul încrederii consumatorului s-a îmbunătăţit în fiecare regiune, raporatat la trimestrul anterior.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb