Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a aplicat amenzi în valoare de 33.000 lei operatorului economic SC Nemo Investement Vehicle S.A. (Hotelul Radisson Blue) din cauza unor nereguli importante constatate în zona de bucătărie şi în cea de cazare, se menţionează într-un comunicat de presă al instituţiei.
În urma verificărilor, echipele de control din cadrul Comisariatului pentru Protecţia Consumatorior al Municipiului Bucureşti (CPCMB) au decis oprirea definitivă de la comercializare şi retragerea din circuitul consumului uman a produselor alimentare neconforme, precum şi oprirea temporară a prestării serviciilor pentru camerele de cazare verificate.
"Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) s-a autosesizat cu privire la modul în care sunt respectate drepturile consumatorilor de către operatorul economic S.C. Nemo Investement Vehicle S.A. (Hotelul Radisson Blue) şi, prin intermediul unei echipe de control de la Comisariatul Municipiului Bucureşti, a realizat, pe 10 februarie 2022, o acţiune de control la hotelul de 5 stele din centrul Capitalei. În urma verificărilor, au fost aplicate sancţiuni contravenţionale în valoare totală de 33.000 lei, la care s-au adăugat măsuri complementare precum: oprirea definitivă de la comercializare şi retragerea din circuitul consumului uman a produselor alimentare neconforme şi oprirea temporară a prestării serviciilor pentru camerele de cazare verificate", se menţionează în comunicat.
Printre neregulile constatate în zona de bucătărie se află: utilizarea unor materii prime şi produse semifinite cu data limită de consum depăşită (sosuri, condimente, lapte etc), existenţa unor produse alimentare fără etichete cu elemente de identificare şi caracterizare sau data limită de consum, astfel încât să se poată stabili conformitatea acestora şi menţinerea în aceleaşi spaţii frigorifice a produselor din carne, împreună cu produse finite ce urmau a fi servite ca atare (fructe, legume prelucrate sau intregi) şi produse lactate ambalate. De asemenea, au fost folosite ustensile cu grad avansat de uzură, grătar neigienizat, cu arsuri grosiere, colectarea reziduurilor solide se realiza în recipiente neacoperite, amplasate în spaţiile de prelucrare, iar în listele de meniu s-a constatat lipsa traducerii în limba română a denumirii şi ingredientelor.
Conform sursei citate, în zona de cazare, au fost constatate abateri de la prevederile legale în vigoare în 11 camere care erau disponibile (libere) la momentul controlului, precum: existenţa unor pereţi murdari, utilizarea unor piese de mobilier cu porţiuni exfoliate, pătate sau rupte, utilizarea unor protecţii pentru saltea pătate, deficienţe de informare a turiştilor, în camere (informare incompletă şi doar în limba engleză).
Verificările comisarilor CPCMB au fost extinse şi la celelalte camere ale hotelului, notează sursa citată.
"Hotelul celor 5 stele căzătoare! Degradarea turismului începe cu hotelurile ca acesta! Mobilier parcă scos de la amanet, produse expirate de ani buni, totul ca la carte, dar cartea de joc a unui ansamblu turistic de top. Dar asta acum mulţi ani! Micul dejun recuperat pentru ziua următoare, curăţenie de la Paştele trecut şi camerele degradate, murdare şi cu mobilier mai vechi decât cel din anticariat! Ieri dimineaţă, invitat fiind la o dezbatere organizată la Hotel Radisson, am avut ocazia, până la începerea întâlnirii, să mă plimb prin holul hotelului, să stau la bar şi, poate cel mai important, să analizez activitatea angajaţilor hotelului. Curăţenia făcută de mântuială, barul dezordonat şi atitudinea lucrătorilor de acolo m-au determinat să chem o echipă de comisari să verifice întreaga activitate! Singurul lucru de cinci stele este numele", a declarat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.