După un an de restructurări masive în nenumărate industrii, printre care şi aviaţia, odată cu relaxarea restricţiilor şi reluarea călătoriilor, companiile aeriene se confruntă cu o altă criză fără precedent, de data aceasta una de personal şi de comunicare, iar pe alocuri şi de aeronave, conform unui comunicat de presă remis redacţiei. Drept urmare, în ultima vreme, există o avalanşă de zboruri anulate pe ultima sută de metri de către companiile aeriene. Din fericire, pasagerii pot solicita compensaţii de până la 600 de euro, în funcţie de distanţa zborului, conform specialiştilor FlightClaim.ro, companie specializată în asistarea pasagerilor cu zboruri întârziate, anulări sau suprarezervări pentru a obţine compensaţiile legale de la companiile aeriene.
Potrivit sursei citate, lipsa de personal şi aeronave, plus crizele de comunicare - principalele provocări ale companiilor aeriene la nivel mondial odată cu reluarea călătoriilor
Pe fondul pandemiei şi imposibilităţii de a opera zborurile programate, companii aeriene din toată lumea s-au văzut nevoite să facă restructurări, să scadă salarii, să ajusteze nivelul serviciilor oferite, ori chiar să vândă o parte dintre aeronavele deţinute pentru a face rost de capital. Acum, odată cu relaxarea restricţiilor, redeschiderea graniţelor şi dorinţa tot mai mare a oamenilor de a relua călătoriile, companiile aeriene par depăşite situaţie şi adesea nu pot onora zborurile vândute.
Este cazul multor companii aeriene de renume din ţări dezvoltate, precum Statele Unite ale Americii, China sau Marea Britanie, dar nici România nu face excepţie.
Perioadă haotică pe aeroporturile din România, cu numeroase zboruri anulate pe ultima sută de metri
Înainte de pandemie, circa 180.000 de români erau afectaţi în fiecare an de anularea sau întârzierea zborurilor. În fiecare zi, în medie, 5-6 zboruri care aterizau sau decolau din România aveau întârzieri de peste 3 ore sau erau anulate, iar în ultima săptămână pare că ne-am întors la vremurile de dinainte de pandemie, cel puţin din acest punct de vedere, dat fiind că în ultimele zile, peste 20 de zboruri au fost anulate sau au avut întârzieri de peste 3 ore, spre nemulţumirea a sute de pasageri.
Conform comunicatului, cele mai multe dintre anulările de săptămână trecută de pe aeroporturile din România, de exemplu, au fost ale companiilor low cost, printre zborurile eligibile pentru despagubiri fiind cele de pe rute extrem de populare, mai ales în plin sezon, cum ar fi Bucureşti - Londra şi retur, Bucureşti - Alghero (Sardinia, Italia) şi retur. Alte zboruri anulate au fost Roma - Satu Mare, Bucureşti - Lisabona şi retur, Iaşi - Paris şi Paris Iaşi şi Bacău - Liverpool. Pasagerii au fost sfătuiţi să-şi facă rezervări pentru alte zborul ori lăsaţi să aştepte ore în şir fără prea multe explicaţii.
Sunt frecvente situaţiile de anulare şi în cazul zborurilor charter, deşi sunt incluse eronat în categoria zborurilor cu orar modificat. De cele mai multe ori pasagerii pleacă în vacanţă cu 1-2 zile mai târziu decât era planificat. Conform regulamentului European şi acest timp de modificare se consideră tot o anulare.
Motivele "operaţionale" invocate cel mai des de companiile aeriene
Atunci când se justifică anularea sau reprogramarea unui zbor, companiile aeriene reclama "motive operaţionale", care fie ţin de lipsa de personal, fie ascund de fapt un numâr insuficient de rezervări pentru zborul respectiv.
În medie, doar 1 din 10 pasageri români eligibili îşi obţine drepturile de la companiile aeriene
Descurajaţi de birocraţie sau de procedurile dificile, ori pentru că pur şi simplu nu sunt la curent cu drepturile pe care le au, doar maxim 10% dintre pasagerii românii aflaţi în situaţia unui zbor cu probleme, fie el anulat, amânat sau supra-rezervat, ajung să îşi ceară drepturile de la companiile aeriene, sume deloc de neglijat, între 250 şi 600 de euro, în funcţie de distanţa zborului. Compania olandeză FlightClaim.ro, cu sediu şi în România, înregistrează zilnic zeci de cereri de compensare de la pasagerii români care doresc să îşi primească sumele compensatorii de la companiile aeriene, se menţionează în comunicat.
Top destinaţii care înregistrează cel mai frecvent întârzieri la decolarea sau aterizarea în România
Conform datelor FlightClaim.ro, destinaţiile cu cele mai frecvente întârzieri sau anulări sunt Londra, Roma, Paris şi Milano, dar şi aeronavele de pe zboruri interne, ori care vin din destinaţii exotice mai au întârzieri, uneori chiar şi charterele, inclusiv acestea făcând obiectul regulamentului european care apără drepturile pasagerilor.
"Este o practică tot mai întâlnită în ultima perioadă, ca diverse companii aeriene să anuleze zboruri dacă nu au suficienţi pasageri sau apar alte probleme, cum ar fi lipsa de personal ori de avioane şi să mute pasagerii pe alte zboruri sau să îi trimită acasă revoltaţi, fără a le comunica prea multe informaţii. Recomandăm tuturor să fie extrem de atenţi şi vigilenţi în ceea ce priveşte orarul de zbor, iar dacă au probleme, să se informeze cu privire la drepturile lor" a declarat Ramona Colea, CEO Flight Claim.
1. Zeci de cereri
(mesaj trimis de anonim în data de 30.07.2021, 21:56)
Sa zicem 90 de cereri x o media de 500 euro / cere = 45000 euro / zi.
Comisionul CLAIM e de 29% + TVA deci maxim 13000 / zi adica 4M eur / an revenue adica 20M lei / an.
Market cap CLAIM e 39M. Adica P/E ratio 2. Mare!
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 31.07.2021, 12:33)
bre, articolul citeaza o companie concurenta care face exact acelasi lucru cu CLAIM la un comision mai mic. ce ai calculat tu este toata piata potentiala din care: 1) unii vor invata sa isi ceara direct dreptul 2) unii nu se vor deranja fie din comoditate fie din necunoastere 4) unii vor ramane in final neeligibili cu toate eforturile. 5) pe ce mai ramane se vor bate toate firmulitzele, CLAIM fiind una dintre multele existente. asta pana va schimba UE legislatia si va prelua eventualele dispute, eliminand profitorii. in acel moment kaput CLAIM