Reţeaua de bricolaj Praktiker România, controlată de omul de afaceri Omer Susli, şi-a propus să modernizeze în următorii doi ani 20 de magazine, cu o investiţie medie de 600.000 de euro pentru fiecare unitate, au declarat, la finalul săptămânii trecute, reprezentanţii companiei, în cadrul evenimentului de redeschidere a magazinului din Ploieşti. Din iulie 2016 şi până în prezent, compania a modernizat şapte magazine, urmând ca celelalte 20 de unităţi deţinute de Praktiker în România să fie modernizate până la jumătatea anului 2018.
Omer Susli, proprietar Praktiker România, a declarat: "Am resimţit efectele pozitive ale acestui proces de modernizare încă de la primul magazin redeschis anul trecut, magazinul Vitan din Bucureşti, fiind valabile în cazul tuturor magazinelor incluse până acum în acest program. Este vorba despre o creştere a vânzărilor cu 40% până la 60% pentru fiecare magazin modernizat redeschis".
Procesul de modernizare a magazinelor Praktiker a avut în vedere cinci obiective principale, cu impact direct şi pozitiv asupra clienţilor şi a experienţei lor de cumpărare: introducerea unor game noi de produse, potrivite cu aşteptările clienţilor din toate categoriile: entry, middle sau high; un concept nou de semnalistică - afişele de orientare în magazin, punctele de informare, afişele ambientale, preţurile produselor şi semnalizarea promoţiilor; o nouă strategie de merchandising, care să fluidizeze procesul de alegere şi achiziţie; informaţii locale de vânzare pentru produsele care necesită detalii suplimentare la achiziţie, prin intermediul fişei tehnice a fiecărui produs, respectiv a panourilor superioare care se află în topul rafturilor şi care conţin specificaţii tehnice clare, sfaturi şi modalităţile de utilizare a produselor, inclusiv recomandarea Praktiker pentru profesionişti şi amatori; îmbunătăţirea zonelelor expo la Mobilier, la Săli de baie, la Decoraţiuni.
Praktiker intenţionează să deschidă şi alte magazine în Bucureşti şi reprezentanţii săi inspectează trei terenuri în capitală, în zonele în care nu este prezent în acest moment.
Omer Susli, proprietar Praktiker, a declarat: "Suntem la al şaptelea magazin redeschis, iar până la sfârşitul anului vrem să atingem 20 de magazine din cele 27 pe care le avem. Restul vor fi reamenajate anul viitor. În acest moment, avem în jur de 40.000 de articole listate în magazinele nostre, iar când am preluat Praktiker erau 28.000. În magazinul online am crescut numărul de produse de la 5000, anul trecut, în aprilie, la 20.000 în prezent şi în fiecare zi adăugăm noi produse. Încă de la preluare am insistat să lucrăm cu furnizori locali, iar numărul acestora a crescut mult, pentru că dorim să sprijinim micii producători locali. 85% din numărul de produse sunt furnizate din România, iar din afară aducem ce nu se produce aici".
Numărul mediu de angajaţi într-un magazin Praktiker este de 90, iar veniturile lor sunt variabile, ne-a mai spus Omer Susli precizând că fiecare angajat poate să câştige atât cît are nevoie: "Unii câştigă foarte mult, alţii mai puţin. Fiecare angajat are marca proprie şi, în momentul în care clientul este mulţumit şi menţionează la casă marca angajatului, angajatul primeşte un comision din vânzare".
Anul trecut, reţeaua Praktiker România a înregistrat o cifră de afaceri de peste 136 de milioane de euro, în creştere cu peste 4,8% faţă de 2015. În 2014, grupul german Praktiker, care a intrat în insolvenţă, a vândut reţeaua din România firmei Search Chemicals, deţinută de omul de afaceri Omer Susli.
Recent, proprietarul l-a numit la conducerea Praktiker România pe polonezul Miroslaw Huczek, începând cu luna martie a acestui an.