ÎN URMĂTORII ZECE ANI Necesarul de investiţii în infrastructura feroviară şi rutieră - circa 40 miliarde euro

Ziarul BURSA #Companii / 8 ianuarie 2020

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode: "Noi trebuie să ne aşezăm la masă toţi şi să spunem: acesta este planul, îşi permite România? Pentru că din fonduri europene o să avem bani, dar puţini; din buget vor fi bani, dar puţini. Şi atunci va trebui să ne îndreptăm către parteneri financiari externi, care să ne finanţeze, să ne împrumutăm, într-un cuvânt. Să spunem pe nume: să creştem gradul de îndatorare a ţării".

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode: "Noi trebuie să ne aşezăm la masă toţi şi să spunem: acesta este planul, îşi permite România? Pentru că din fonduri europene o să avem bani, dar puţini; din buget vor fi bani, dar puţini. Şi atunci va trebui să ne îndreptăm către parteneri financiari externi, care să ne finanţeze, să ne împrumutăm, într-un cuvânt. Să spunem pe nume: să creştem gradul de îndatorare a ţării".

Lucian Bode: CNAIR dispune de resursele financiare necesare pentru realizarea celor 134 de kilometri de autostradă

Necesarul de investiţii în infrastructura feroviară şi rutieră din România este de aproximativ 40 miliarde euro, în următorii zece ani, iar ţara noastră va trebui să se împrumute la partenerii externi pentru realizarea acestor obiective, a declarat, ieri, ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

Oficialul a subliniat, în cadrul unei emisiuni televizate, conform Agerpres: "Pe o analiză pe care noi am făcut-o şi am vazut-o şi eu, în următorii zece ani nevoia de investiţii în Româ­nia în infrastructura rutieră şi feroviară depăşeşte 36 de miliarde euro. Noi trebuie să ne aşezăm la masă toţi şi să spunem: acesta este planul, îşi permite România? Pentru că din fonduri europene o să avem bani, dar puţini; din buget vor fi bani, dar puţini. Şi atunci va trebui să ne îndreptăm către parteneri financiari externi, care să ne finanţeze, să ne împrumutăm, într-un cuvânt. Să spunem pe nume: să creştem gradul de îndatorare a ţării".

Gradul de îndatorare a ţării este sub media europeană, a adăugat ministrul de resort.

În altă ordine de idei, Lucian Bode a subliniat că CNAIR dispune de resursele financiare necesare pentru realizarea celor 134 de kilometri de autostradă care sunt în lucru în prezent, dar că este nevoie de mobilitate şi seriozitate.

Şeful de la Transporturi a declarat: "Avem 12,1 miliarde lei, bani alocaţi, cu 70% mai mult faţă de 2018, spre exemplu, prin legea bugetului. Pe fonduri europene, am avut anul trecut 5,9 miliarde lei alocaţi, am executat 4,2 miliarde, iar în acest an avem 6,4 miliarde, adică 1,3 miliarde de euro. Dacă ar fi să finalizăm cei 134 de kilometri care sunt în diferite stadii de execuţie, ne vor rămâne bani. Deci este falsă ideea că nu avem bani sau nu sunt alocări suficiente".

El a arătat că au fost alocate sume echilibrate pe fiecare obiectiv, dar, conform legii, dacă pe un anumit tronson există stadiul fizic mai mare decât alocările prin buget, atunci există posibilitatea ca anumite sume de bani să fie mutate de la un obiectiv unde stadiul fizic este mai redus: "Eu vorbesc strict de bugetul CNAIR pe componenta de autostrăzi şi drumuri naţionale. Pentru drumuri naţionale am avut 1,6 miliarde anul trecut pentru asfaltări, plombări, reparaţii şi anul acesta estimăm că vom depăşi această valoare. Deci bani sunt, (n.r. este nevoie) doar de mobilizare, seriozitate, o relaţie corectă între beneficiar, antreprenorul general şi subcontractori. Dacă ei sunt plătiţi, atunci există şi stadiul fizic în teren".

Toţi cei implicaţi în realizarea magistralei 5 de metrou s-au angajat că, în vara acestui an, respectiv în luna iunie, acest obiectiv va fi dat în exploatare, a declarat, ieri, Lucian Bode, precizând: "Magistrala M5 din Drumul Taberei - am fost acolo cu domnul prim-ministru şi am primit toate asigurările din partea celor care lucrează la structură şi care în aprilie trebuie să finalizeze lucrările, din partea celor care au contractat partea de semnalizări şi s-au angajat că în şase săptămâni finalizează partea de semnalizare, din partea celor care lucrează la finisaje, toţi cei care sunt implicaţi în realizarea obiectivului, în frunte cu noul manager general (n.r. Mariana Miclăuş), prima femeie director general la metrou, toţi s-au angajat că în vara anului 2020, în iunie 2020, acest obiectiv este dat în exploatare. (...) Noi o să stăm acolo să-i sprijinim".

El a reamintit că, la finele anului, Guvernul a plătit 180 milioane lei - datoria către firma ce asigură mentenanţa şi către antreprenor -, iar metroul a putut circula şi de la 1 ianuarie 2020.

Magistrala 5 de metrou, Secţiunea Râul Doamnei - Eroilor (PS Opera), inclusiv Valea Ialomiţei, va avea aproape 7 kilometri lungime şi este compusă din zece staţii de metrou şi un depou (Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2).

Valoarea totală a proiectului de metrou Drumul Taberei-Eroilor este de 3,4 miliarde lei. Prin inaugurarea aces­tei magistrale, Capitala va ajunge la 78 de kilometri de reţea şi la 63 de staţii de metrou. Magistrala 5 este compusă din trei secţiuni: Eroilor - Râul Doamnei, Eroilor - Iancului, respectiv Iancului - Pantelimon.

În ceea ce priveşte metroul spre Otopeni, Magistrala M6, Bode a subliniat că, până la staţia Tokio (Băneasa), acesta este finanţat din fonduri europene şi de la Bănea­sa la Otopeni - dintr-un grant japonez şi că au fost alocaţi şi anul acesta bani în buget pentru exproprieri.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb