Sute de pasageri ai SpiceJet în India au rămas blocaţi în avioane, unii pentru câteva ore, deoarece operaţiunile companiei aeriene low-cost au fost perturbate din cauza unei ''tentative'' de atac cibernetic, relatează AFP, potrivit Agerpres.
Un oficial al companiei aeriene a declarat astăzi pentru AFP că operaţiunile de zbor au revenit la normal, fără a da mai multe detalii despre incident.
''Unele sisteme SpiceJet au suferit o tentativă de atac cu ransomware noaptea trecută, care a afectat operaţiunile noastre de zbor'', a indicat miercuri compania aeriană pe Twitter.
Compania a adăugat că ''în mare măsură situaţia este sub control şi rectificată'', dar că întârzierile în curs au dus la anularea unor zboruri către aeroporturi care au restricţii de circulaţie pe timp de noapte.
Mulţi pasageri supăraţi, dintre care unii au aşteptat până la cinci ore în avion, au reclamat lipsa de comunicare din partea companiei aeriene.
Atacurile cibernetice tip ransomware permit hackerilor să preia controlul asupra unui sistem prin criptarea tuturor datelor acestuia până când victima plăteşte o răscumpărare.
Aceste atacuri au devenit din ce în ce mai frecvente odată cu creşterea exponenţială a comerţului, a schimburilor şi activităţilor online.
Anul trecut, Statele Unite au oferit o recompensă de 10 milioane de dolari pentru a ajuta la depistarea liderilor grupării ''DarkSide'', pe care Washingtonul i-a considerat răspunzători pentru un atac care a afectat una dintre cele mai importante conducte de petrol din ţară.