Informaţiile şi modelele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice vor fi publicate din oficiu, în format electronic, pe edirect.e-guvernare.ro - punctul de contact unic electronic (PCUe), începând de astăzi, se arată într-un comunicat al Guvernului.
"Platforma permite căutarea serviciilor pe domenii de activitate, pe profesii reglementate, dintr-o anumită zonă geografică, respectiv serviciile publice destinate unei persoane fizice sau juridice. Mai mult, anumite ministere au demarat deja procesul de transmitere a documentelor/solicitărilor de către utilizator prin intermediul platformei, astfel încât acesta să nu mai meargă fizic la ghişeu pentru depunerea lor", se menţionează în comunicatul citat.
Platforma permite căutarea serviciilor pe domenii de activitate, pe profesii reglementate, dintr-o anumită zonă geografică, respectiv serviciile publice destinate unei persoane fizice sau juridice. Mai mult, anumite ministere au demarat deja procesul de transmitere a documentelor/solicitărilor de către utilizator prin intermediul platformei, astfel încât acesta să nu mai meargă fizic la ghişeu pentru depunerea lor.
Din 2010, punctul unic de contact electronic a fost conceput ca un catalog al tuturor serviciilor publice furnizate la nivelul administraţiei, astfel încât cetăţenii să vizualizeze, dar şi să poată accesa online servicii publice prin intermediul unui portal unic.
"După 6 ani, această platformă şi-a modificat interfaţa, pentru a fi mai accesibilă şi mai prietenoasă pentru utilizatori, iar toate ministerele au beneficiat de pregătire şi se află într-un stadiu avansat în ceea ce priveşte desemnarea administratorilor şi a operatorilor, definitivarea conturilor şi publicarea informaţiei", se menţionează în comunicat.