Innobyte, companie românească de dezvoltare software specializată în eCommerce şi unul dintre principalii jucători de pe această piaţă, realizează o analiză a celor mai importante acţiuni pe care magazinele online trebuie să le întreprindă pentru a derula campanii de succes în cele mai aglomerate perioade ale anului din punct de vedere al vânzărilor: Black Friday, Cyber Monday, Singles Day, Crăciun, se arată într-un comunicat remis redacţiei.
Un vârf de vânzări gestionat incorect, în care magazinul online nu este pregătit corespunzător din punct de vedere tehnic, poate provoca pierderi semnificative pentru un business cu consecinţe pe termen lung în ceea ce priveşte retenţia sau atragerea de noi clienţi. Consumatorii români sunt din ce în ce mai familiarizaţi cu campaniile de reduceri, precum cele de Black Friday sau Christmas Sales, de aceea şi exigenţele lor sunt din ce în ce mai mari. Aceştia se aşteaptă la un proces de navigare şi cumpărare rapid, plăcut, fără erori sau timpi mari de aşteptare.
Conform specialiştilor Innobyte, este important ca infrastructura IT a magazinelor online să fie pregătită să facă faţă unui spike de utilizatori, din acest motiv, este necesară o scalare corespunzătoare a acesteia pentru perioada de reduceri de sfârşit de an care începe, de obicei, cu Black Friday şi se întinde pe perioada Crăciunului şi a Anului Nou. Performanţa şi scalabilitatea infrastructurii au un impact semnificativ în experienţa oferită clienţilor, iar acest lucru este corelat cu volumul de vânzări. Pregătirea pentru această perioadă, începe, însă, cu mult timp înainte. În funcţie de complexitatea acestora, specificaţiile se clarifică şi se implementează cu 2-3 luni înainte.
"Clienţii solicită implementarea diverselor funcţionalităţi şi campanii care, de cele multe ori, sunt complexe, succesive, iar unele dintre ele vin din scurt şi implică un termen rapid pentru implementare. Aceste perioade presupun un volum foarte mare de muncă într-un timp foarte scurt, iar atuul Innobyte este că avem o echipă agilă, care se adaptează rapid la astfel de cerinţe", a declarat Cătălin Bordei, Managing Partner Innobyte.
Potrivit sursei citate, un aspect foarte important este analiza infrastructurii actuale a magazinului online, ceea ce presupune monitorizarea infrastructurii, estimarea traficului în platformă, identificarea resurselor şi soluţiilor potrivite. Acţiunile ulterioare includ optimizări la nivelul bazelor de date şi a serverelor, ajustarea memoriei cache a bazei de date, scalarea serverelor web, suplimentarea resurselor, efectuarea de stress tests, optimizarea infrastructurii, optimizarea experienţei prin îmbunătăţiri de UX şi identificarea şi remedierea eventualelor probleme privind vulnerabilităţile platformei.
"Comparativ cu anii trecuţi, platformele şi infrastructurile IT ale magazinelor online sunt mult mai stabile şi performante. Majoritatea platformelor erau complet nefuncţionale pentru perioade destul de îndelungate ca urmare a traficului mai mare de pe site sau a creşterii numărului de comenzi. A urmat apoi o perioadă în care platformele erau funcţionale, dar se mişcau destul de lent. În ultimii 2-3 ani, majoritatea platformelor funcţionează foarte bine ca urmare a investiţiilor în infrastructuri şi procese", a menţionat Alin Alexandru, CTO Innobyte.
Conform comunicatului, Innobyte a încheiat trimestrul al treilea al anului 2021 cu o cifră de afaceri de 7.6 milioane lei, o creştere de 26% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, şi un profit net de 1.76 milioane lei (+16,85%). Rezultatele înregistrate se datorează atât procesului de optimizare a resurselor cu privire la alocarea pe proiecte, cât şi capacităţii crescute de mobilizare a echipei pentru a livra la un standard ridicat de calitate.
De asemenea, în trimestrul trei, Innobyte a atras doi clienţi importanţi pe zona de dezvoltare software. Nu în ultimul rând, creşterea cererii pentru consultanţă, automatizare, monitorizare, intervenţie şi mentenanţă pentru magazine online au generat o creştere substanţială a business-ului companiei.
Pentru finalul anului 2021, Innobyte estimează ca se va apropia de pragul de 10 milioane lei cifră de afaceri, iar EBITDA va ajunge la 2.2 milioane de lei.