Inteligenţa artificială a ajutat la crearea unor hărţi ale populaţiei de trei ori mai detaliate decât orice altă sursă anterioară, ce pot fi folosite în prevenirea răspândirii bolilor.
Proiectul dezvoltat de Facebook se bazează pe datele demografice, deplasarea oamenilor şi ariile de acoperire ale reţelelor de comunicaţii pentru a ajuta organizaţiile de sănătate să prevină şi să lupte împotriva epidemiilor. Organizaţiile de sănătate pot folosi aceste hărţi pentru a avea o imagine clară a locurilor în care locuiesc oamenii, cum şi unde se deplasează aceştia, respectiv cu cine sunt conectaţi - totul în scopul distribuirii eficiente a resurselor în cazul izbucnirii unor epidemii. Conform News.ro, unele organizaţii, precum Crucea Roşie Americană, folosesc deja hărţile furnizate de Facebook pentru a determina zonele cu cea mai mare concentrare de populaţie şi pentru a-şi coordona acţiunile inclusiv în zonele greu accesibile. Pentru hărţile privind densitatea populaţiei, Facebook nu a apelat la propriile date pe care le are despre utilizatorii săi, ci a folosit imagini luate din satelit şi datele recensămintelor recente pe care le-a procesat cu ajutorul inteligenţei artificiale.
Rezultatul a constat în hărţi de trei ori mai detaliate decât orice alte hărţi existau până acum. Conform oficialilor Facebook, noile hărţi oferă estimări de densitate pentru arii de 30 de metri, inclusiv pe categorii precum copii preşcolari sau femei însărcinate. Pe de altă parte, datele reţelei de socializare, precum cele despre localizarea utilizatorilor săi, sunt folosite pentru crearea hărţilor privind deplasarea populaţiei.
Acestea pot ajuta organizaţiile de sănătate să evalueze locurile cu cel mai mare risc de izbucnire a infecţiilor şi tiparul de răspândire a bolii în funcţie de deplasarea oamenilor. În fine, hărţile privind acoperirea reţelelor de comunicaţii vor ajuta organizaţiile de sănătate să-şi stabilească strategiile de informare şi comunicare cu populaţia. Reprezentanţii acestora vor şti în ce zone pot comunica prin intermediul telefoanelor şi unde ar trebui să apeleze la forme clasice de avertizare, precum răspândirea de fluturaşi.