Compania Samdam, care activează pe piaţa promoţionalelor, intenţionează să-şi crească cifra de afaceri cu peste 30%, în acest an faţă de 2013, respectiv de la 1,8 milioane euro la 3 milioane euro, după cum ne-a spus Sebi Vasilescu, directorul general al societăţii, în cadrul unui interviu.
Potrivit domniei sale, până acum, compania a înregistrat acelaşi nivel al încasărilor ca anul trecut, în următoarele trei luni urmând să fie depăşită cifra de vânzări din 2013.
Sebi Vasilescu ne-a explicat că, pe lângă activitatea de promovare a companiilor din timpul anului, în această perioadă apar două categorii de cadouri - cele pentru clienţi şi cele pentru angajaţi, volumul de muncă crescând foarte mult, în perioada premergătoare Sărbătorilor de Iarnă.
Samdam importă produse promoţionale din China şi Europa, pe care le inscripţionează în fabrica PrintMasters de la Baia Mare, cu care compania colaborează.
Textilele sunt personalizate în fabrica proprie de la Baia Mare - Sprint -, care a început să funcţioneze din vara acestui an.
Noua fabrică reprezintă o investiţie de 2,5 milioane de euro, din care 2 milioane de euro sunt bani din fonduri europene.
Capacitatea maximă a unităţii de producţie de la Baia Mare se ridică la 50.000 de tricouri pe zi.
"Sprint lucrează pentru toată Europa. În cazul în care fabrica din Baia Mare lucrează pentru companii din afara României, respectivele societăţi pot veni şi cu produsele lor", ne-a explicat Sebi Vasilescu.
Potrivit domniei sale, zona de textile are un impact deosebit în piaţă, întrucât vorbim despre uniforme în sectoarele de retail, construcţii, sănătate etc.
Un procentaj de circa 20-25% din cifra de afaceri a unei companii generaliste de promoţionale provine din segmentul textile, ne-a mai spus domnul Vasilescu.
În septembrie 2013, Samdam deschidea cel mai mare showroom de articole promoţionale din ţara noastră, investind 100.000 de euro.
La vremea respectivă, Sebi Vasilescu sublinia: "Decizia de a deschide acest showroom în Bucureşti se datorează faptului că, recent, compania Samdam Gifts şi-a consolidat poziţia în piaţă, în contextul în care a achiziţionat business-ul Ranco de la RTC Holding. Achiziţia unuia dintre cei mai importanţi jucători din piaţa de profil propulsează Samdam Gifts pe poziţia a doua în topul celor mai profitabile companii specializate în distribuţia de articole promoţionale din România". Domnia sa a mai spus, atunci, că societatea pe care o reprezintă intenţionează să deţină locul întâi pe piaţă, în următorii doi-trei ani.
Sebi Vasilescu ne-a spus, acum, că, în acest an, gama de produse expuse în showroomul din Capitală a fost modificată semnificativ, astfel încât clienţii să aibă la dispoziţie produse diferite pentru cadouri, de la an la an.
Compania urmează să-şi dezvolte divizia de online la Iaşi, unde deţine un alt showroom, a cărui suprafaţă a fost mărită, în acest an.
Samdam îşi păstrează dorinţa să-şi deschidă showroomuri în toate capitalele mari din Europa, sediul central rămânând în ţara noastră. Un alt showroom, mai mic decât cel din Bucureşti, urmează să fie deschis la Cluj, o astfel de investiţie ajungând, în general, la 50.000 de euro.
Alte locaţii de acest gen funcţionează în Belgia şi Olanda, acţionarul fiind belgian.
Samdam a angajat forţă de muncă în vânzări şi în producţie, după cum ne-a spus Sebi Vasilescu, care a subliniat că, pentru anul viitor, societatea intenţionează să crească pe două componente - pe angajarea de personal şi pe îmbunătăţirea calităţii în cadrul companiei.
Directorul general al companiei ne-a precizat că structura clienţilor nu s-a modificat semnificativ, în acest an, bugetele rămânând, de asemenea, constante. Încasările în creştere obţinute de Samdam reprezintă rezultatul unei evoluţii pozitive a numărului de clienţi.
Anii cu alegeri reprezintă un atuu pentru piaţa promoţionalelor, cele două campanii electorale din acest an putând aduce un supliment în domeniu, potrivit reprezentantului Samdam, care ne-a precizat: "Campaniile electorale se adresează unei grupe specifice de produse şi nu le luăm în considerare în rezultatele noastre, aşa cum nici piaţa de carte nu poate fi combinată cu piaţa de manuale şcolare".
Produsele solicitate în campanie sunt cele specifice acestui tip de promovare - tricouri, şepci, fulare, brichete, pixuri.
În general, cele mai solicitate produse promoţionale sunt din segmentul low, ne-a spus Sebi Vasilescu, subliniind că un exemplu de produs premium ar fi un troler şi că la mare modă sunt încărcătoarele pentru telefoane şi pentru laptop.
În opinia domniei sale, principala problemă este legată de încasările de la clienţi, competitorii din piaţă fiind în jur de zece companii mari.
"Toată lupta pentru menţinerea şi creşterea cotei de piaţă se duce în preţuri, care au scăzut faţă de perioada de dinainte de criză. Acest lucru conduce la scăderea marjelor de profit, capacitatea de dezvoltare fiind şi ea, în scădere", ne-a mai spus Sebi Vasilescu.
Domnia sa estima, anul trecut, că piaţa de profil se ridică, anual, la aproximativ 40 de milioane de euro, apreciind: "Încă sunt firme care, deşi şi-au redus bugetul pentru publicitate, continuă să investească în promovare. Domeniile care investesc cel mai mult în promovare sunt producătorii de băuturi alcoolice, ţigări, răcoritoare şi medicamente".
Samdam face parte din grupul Samdam Europe, care activează în importul şi distribuţia de obiecte promoţionale din 1994, începându-şi activitatea în Belgia, apoi consolidându-şi poziţia prin înfiinţarea unor noi birouri în Franţa (2005), Olanda (2006), Hong Kong (2007) şi România (2008).
1. asa e
(mesaj trimis de ffff în data de 15.10.2014, 17:05)
mereu a depins de altii, ca ai nostrii stiu doar sa vanda la fiervechi