Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a declarat miercuri, ca vineri va semna contractul cu asocierea Spea Ingineria Europea (Italia) - Tecnic Consulting Engineering România pentru revizuirea studiului de fezabilitate al autostrăzii Sibiu - Piteşti.
"Vineri se semnează Sibiu-Piteşti (...) Urmează un an de studii geo. Se va face o etapizare pe tronsoane ca să începem lucrările pe mai multe tronsoane simultan. De la Sibiu spre munte putem începe mai repede lucrările faţă de interiorul arcului carpatic", a afirmat Rus la Digi TV, scrie Economica.net.
Contractul este în valoare de 29 milioane lei (6,5 milioane euro), fără TVA, iar autostrada va avea o lungime de circa 120 km.
Contractul are o durată de 17 luni şi implică realizarea de studii de trafic şi privind alternative de traseu, investigaţii de teren, activităţi de proiectare, evaluarea impactului asupra mediului, analiza cost-beneficiu şi modelul financiar, precum şi pregătirea documentaţiei de atribuire pentru viitoarele contracte de lucrări.
Contractul este împărţit în cinci secţiuni. Pentru tronsonul Sibiu - Boiţa (lotul 1) şi Curtea de Argeş - Piteşti (lotul 5), studiul trebuie realizat în maximum cinci luni, iar pentru celelalte secţiuni perioada de livrare a studiului este de până la 12 luni.
Autostrada Sibiu - Piteşti, una din cele mai aşteptate din România, a figurat în prima variantă a Master Planului de Transport ca viitor drum expres, fiind încadrată ulterior, în urma dezbaterilor publice, ca proiect de autostradă, necesitând o investiţie estimată de 1,67 miliarde euro.
Rus a mai spus că finanţare lucrărilor de construcţie pentru autostradă se va face din fonduri europene, bugetul de stat si bani de la Banca Europeană de Investiţii şi Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare.
Ministrul se aşteaptă ca în următorii 2-3 ani sute de mii de muncitori români plecaţi la muncă în străinătate să se întoarcă acasă pentru a lucra în infrastructură.
"Ne interesăm să grăbim aceste procese (de a începe construcţia marilor proiecte de infrastructură - n.r.) pentru că avem 3 milioane de oameni care muncesc în Europa. Sute de mii de români plecaţi afară ar putea veni înapoi. În 2-3 ani Master Planu-ul de Transport ar putea aduce 1 milion de oameni în ţară ca să lucreze în construcţii", a afirmat Rus.
El a adăugat că în luna iunie vor începe lucrările la autostrada Bucureşti-Braşov, pe tronsonul de început al drumului, între intersecţie strada Petricani până la km 3.
"Încep şi lucrările la bucăţica din Bucureşti până la autostradă. Avem un studiu de fezabilitate pe Comarnic-Braşov. Din 5 sectoare sunt 3 unde trebuie refăcut studiul. În rest, putem finanţa de la buget. Pe Ploieşti-Comarnic avem 4 benzi şi o lăsăm pe 2020", a spus ministrul.
Rus a mai afirmat că până la finele anului viitor se va putea circula pe un nou drum naţional, pe Valea Doftanei, între DN 1 şi DN 1A Câmpina-Săcele.