Nicio ramură economică din ţara noastră nu s-a dezvoltat în ultimii doi-trei ani, a subliniat, ieri, Cezar Corâci, preşedintele Federaţiei Patronatelor din Ramura Industriei Chimice şi Petrochimice din România (FEPACHIM).
Domnia sa susţine că ritmul prog-nozat de creştere economică nu ajunge. Creşterea anuală a PIB trebuie să fie durabilă, de 7-8%, în următorii ani, apreciază domnul Corâci, care a lansat ieri noua confederaţie patronală - Business România.
"Faptul că ţara noastră nu este reprezentată pe pieţele internaţionale decât pe ramuri şi că nu suntem prezenţi în Confederaţia Business Europe ne-a lipsit de unele drepturi şi de informaţii", a precizat domnia sa.
Pe plan intern, divizarea mediului de afaceri ne-a făcut să nu ne mai putem prezenta în faţa Guvernului aşa cum trebuia, în condiţiile în care oricum Executivul nu este niciodată dis-pus să discute cu oamenii de afaceri, a mai apreciat domnul Corâci.
Sunt ţări europene, cum ar fi Austria, care spun că patronii români din România nu există, pentru că nu sunt uniţi şi nu au o voce comună, susţine Alexandru Todericiu, preşedintele Export-Club.
În aceste condiţii, Irina Manole, preşedintele Federaţiei Patronale pentru IMM, a spus că previzionează falimente chiar la firmele mari, dacă lucrurile vor continua cum sunt acum.
Domnia sa a subliniat: "Competiţia şi lipsa unui dialog social coerent care să ţină cont de toţi antreprenorii înseamnă foarte mult şi cred că business-ul românesc trebuie să acţioneze în această direcţie.
Am trecut prin două boom-uri - unul pe real estate şi unul pe consum. Este vremea să ne întoarcem la productivitate şi competitivitate".
Pe patronii români nu-i reprezintă nimeni, evidenţiază Octavian Creţu, preşedintele Romaqua Group, menţionând că dialogul dintre Guvern şi patronate a fost unul bipartid: "Patronatul producătorilor de ape minerale de la noi este membru al patronatului european de profil. Vorbim cu membri autorităţilor europene, dar nu reuşim să vorbim cu Guvernul român.
Am făcut cea mai modernă fabrică de bere, greenfield, la Alba Iulia în acelaşi timp cu investiţia Nokia. Compania Nokia a beneficiat de autostradă cu patru benzi şi de cale ferată. Nouă, Guvernul Boc ne-a tras linie continuă pe mijlocul drumului ca să nu mai putem intra cu camioanele".
Domnul Creţu spune că niciun investitor român nu a reuşit să discute cu Guvernul şi că ne confruntăm cu o impotenţă a românilor de a fi reprezentaţi în mod real într-o discuţie cu Executivul. Firmele se finanţează foarte greu, a conchis Octavian Creţu.
Iulian Drăgunoiu, preşedintele societăţii Dimar, a ţinut să menţioneze că domeniul construcţiilor este bine reprezentat la noi în ţară: "Sunt două mari direcţii în care activează constructorii - dezvoltările imobiliare şi investiţiile în infrastructură. Dorim să vedem programe în segmentul infrastructurii, pentru că avem şi dotare, şi tehnică, şi personal calificat ca să începem astfel de proiecte. Aşteptăm alocarea bugetului necesar infrastructurii, iar noua confederaţie îşi propune să coaguleze forţele pe această zonă".
Cezar Corâci, preşedintele noii entităţi patronale, a spus: "Guvernul nu are cum să ştie problemele noastre şi se pare că nici nu vrea să le afle, atâta vreme cât nu vrea să se uite la noi".
Ca răspuns la provocările cu care se confruntă mediul de afaceri din România, a fost înfiinţată, luna trecută, Confederaţia Patronală Business România. Aceasta îşi propune să reprezinte interesele antreprenorilor din ţara noastră, "fără discriminare între capitalul străin sau autohton, fără discriminare între întreprinderile mari şi cele mici, fără discriminare între diversele sectoare de activitate ale companiei".
Misiunea noii entităţi este unificarea mişcării patronale în scopul realizării unei voci reprezentative şi coerente în plan intern şi internaţional, potrivit membrilor fondatori ai entităţii nou create.
Cezar Corâci a declarat: "Credem că România are nevoie de măsuri orientate către dezvoltarea antreprenorială ca unică metodă de dezvoltare economică şi de reducere a sărăciei şi disparităţilor. Credem că o voce patronală puternică este singura în măsură să propună soluţii sustenabile pentru dezvoltarea economică durabilă a ţării. Credem că Româ-nia are nevoie de o voce coerentă care să reprezinte interesele mediului de afaceri din România la mesele europene şi în Business Europe".
Printre altele, Confederaţia Patronală Business România îşi propune:
-reprezentarea angajatorilor din România în cadrul relaţiilor industriale, cu sindicatele şi cu asociaţiile similare din ţară şi străinătate;
-promovarea codurilor de etică în afaceri;
-susţinerea investitorilor autohtoni în câştigarea de noi pieţe;
-atragerea capitalului străin în România cu susţinerea intereselor economice româneşti;
-afilierea de organisme europene şi internaţionale pentru schimbul de bune practici şi pentru deschiderea de noi perspective de afaceri pentru companiile membre;
-sprijinirea creşterii competitivităţii româneşti prin procese de eficientizare energetică specifice fiecărui sector de activitate în parte;
-participare constantă în procesul de reorganizare şi restructurare instituţională şi de reconversie şi formare profesională atât iniţială, cât şi continuă a forţei de muncă în parteneriat cu sindicatele.
Confederaţia îşi propune, de asemenea, să devină o voce patronală de talie internaţională care să apere intersele companiilor româneşti pe pieţele externe, promovând produse şi servicii la standarde europene şi internaţionale, mai arată reprezentanţii confederaţiei.
Cezar Corâci a conchis: "Cred că este rolul nostru să venim cu un plan sustenabil de dezvoltare a economiei româneşti. Aceasta va fi prima noastră propunere către toţi marii actori economici din România. Nu ne propunem să fim o confederaţie de confederaţii. Ne propunem să fim o confederaţie care să cuprindă federaţiile de ramură ale marilor sectoare din industrie. Vrem să creăm o umbrelă comună a patronatelor de ramură, după modelul european. Vrem ca şi pe plan intern să fim o voce mult mai autoritară".
Domnia sa a menţionat că noua entitate va avea "zero înregimentare politică", că patronatele nu vor ieşi în stradă, dar vor face presiuni majore pentru o creştere economică majoră, întrucât creşterea economică înregistrată în acest an nu este sustenabilă, aceasta bazându-se pe consum şi reflectându-se la importuri.
Confederaţia Patronală Business România a fost înfiinţată la iniţiativa reprezentanţilor FEPACHIM; FEPIMM; Federaţiei Petrol, Gaze şi Energie (FPGE); Clubului Economic German Braşov; Federaţiei Patronale a Industriei Uşoare şi Federaţiei Patronatelor de Mediu din România.