ISENSE SOLUTIONS:  "Românii, mai interesaţi anul acesta de reducerile de Black Friday"

Adina Lateş
Companii / 19 noiembrie 2015

Românii din mediul urban, cu acces la internet, sunt mai atraşi anul acesta de reducerile de Black Friday, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions. Ponderea celor care intenţionează să achiziţioneze produse cu această ocazie a crescut semnificativ de la 28%, în 2014, la 34%, în 2015.

În continuare, bărbaţii sunt mai interesaţi de evenimentul din 20 noiembrie, 42% dintre aceştia aşteptând să profite de reducerile de Black Friday, faţă de 27% dintre femei.

Topul produselor pentru care românii îşi doresc reduceri de Black Friday este similar celui din 2014: TV, electronice şi foto (preferate la promoţii de 33% dintre români), urmate de electrocasnice (31%), telefoane şi tablete (25%) şi produse IT (19%).

"Intenţiile de cumpărare de Black Friday diferă în funcţie de diferitele categorii de cumpărători. Femeile vizitează site-urile cu reduceri de Black Friday în principal pentru a căuta ofertele pentru produsele electrocasnice, însă exista un interes tot mai ridicat pentru cumpărăturile online de fashion, tendinţă tot mai prezentă în comportamentul de cumpărare al reprezentantelor de sex feminin. Achiziţiile de tehnologie rămân teritoriul bărbaţilor, însă tinerii apreciază tot mai mult reducerile de Black Friday la telefoane sau tablete", afirmă Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.

Potrivit studiului, femeile îi depăşesc pe bărbaţi în ceea ce priveşte achiziţia electrocasnicelor (37% faţă de 25%) şi a articolelor de îmbrăcăminte şi încălţăminte (15% faţă de 6%). În acelaşi timp, cumpărătorii cu vârsta cuprinsă între 15 şi 24 de ani doresc cel mai mult să cumpere telefoane sau tablete (40%, faţă de 25% din totalul cumpărătorilor). De asemenea, 43% dintre persoanele cu venituri mari pe gospodările (5.000 RON sau mai mult) au declarat că vor cumpăra electrocasnice.

Exceptând ziua de Black Friday, primele cinci categorii de produse pe care românii din mediul urban, cu acces la internet, intenţionează să le cumpere online, în următoarele 12 luni, sunt articolele de îmbrăcăminte/încălţăminte (44%), electrocasnicele (35%), cosmeticele (33%), telefoanele mobile şi tabletele (32%), urmate de pachetele turistice sau de petrecere a timpului liber (31%).

Comparativ cu 2014, se constată o creştere a intenţiei de cumpărare pentru următoarele categorii de produse: îmbrăcăminte/încălţăminte (+7 puncte procentuale), electrocasnice (+12 puncte procentuale), televizoare, electronice şi foto (+6 puncte procentuale) şi jucării/produse pentru copii (+6 puncte procentuale). Dacă femeile sunt mai interesate decât bărbaţii de achiziţionarea online a articolelor de îmbrăcăminte/încălţăminte (50% faţă de 37%) şi a produselor cosmetice (43% faţă de 22%), bărbaţii intenţionează într-un procent mai mare decât femeile să cumpere online telefoane mobile şi tablete (37% faţă de 27%), televizoare, electronice şi foto (39% faţă de 18%), computere şi periferice (34% faţă de 15%), precum şi servicii de telecomunicaţii şi internet (25% faţă de 10%).

Studiul mai arată că românii apreciază recenziile despre produse, scrise de alte persoane, considerându-le foarte importante la achiziţionarea de produse precum pachetele turistice sau de petrecere a timpului liber, produsele bio, telefoanele mobile şi tabletele.

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eşantion de 1.011 de respondenţi, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani, din mediul urban din România, utilizatori de Internet. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3%, la un nivel de încredere de 95%.

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7908
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3538
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9910
Gram de aur (XAU)Gram de aur401.4137

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb