Italian Wine & Food Day, pe 3 iunie, la Hotel Novotel

Ziarul BURSA #Comunicate de presă / 30 mai 2014

Peste 150 de participanţi, importatori, distribuitori, mari reţele de retail, Ho.Re.Ca., Food & Bar Manager şi magazine de specialitate vor putea degusta unele dintre cele mai bune produse italiene alimentare şi vinicole şi să constate personal diferenţa dintre italian sounding, falsul Made in Italy şi gustul de neimitat al vinurilor italiene.

Evenimentul "Italian Wine and Food Day", organizat de Agenţia ICE Bucureşti şi Camera de Comerţ Italiană pentru România, sub patronajul Ambasadei Italiei, va avea loc marţi, 3 iunie, la Sala Paris a Hotelului Novotel Bucureşti, începând cu ora 10:30.

Iniţiativa, parte din Festivalul Italian 2014 (festivalitalian.ro), se va desfăşura sub forma unui seminar informativ despre combaterea fenomenului de contrafacere, organizat de Camera de Comerţ Italiană pentru România, urmat de o " mini-expoziţie" destinată operatorilor de profil, prevăzută cu o degustare de produse italiene "veritabile" şi cu întâlniri între producători şi potenţialii clienţi, organizate de Agenţia ICE .

Seminarul CCIpR, intitulat "Protejarea produselor agroalimentare Made in Italy în România" şi organizat cu participarea Coldiretti, una dintre cele mai importante asociaţii italiene din sectorul agricol, are drept scop atragerea atenţiei publicului asupra protejării adevăratelor produse italiene. A doua parte a evenimentului se va deschide cu prezentarea publică a celor unsprezece societăţi italiene invitate de către Agenţia ICE - reprezentante ale mai multor regiuni viticole din Italia - şi va continua cu o degustare de vinuri şi alte produse, precum şi cu întâlniri B2B între companii şi operatori locali.

Contrafacerea produselor italiene şi italian sounding (produse cu un nume italian, dar care provin din alte ţări) sunt două fenomene într-o continuă dezvoltare care constau în imitarea produselor italiene şi care periclitează buna-credinţă a consumatorului, inducându-l în mod conştient în eroare. Se estimează că imitarea produselor Made in Italy se materializează într-o cifra de afaceri de aproximativ 60 de miliarde de Euro la nivel mondial, din care 22 de miliarde numai în Europa.

Sectorul agroalimentar se clasează pe locul al doilea în Italia după cel metalurgic, cu o valoare a producţiei totale aproape egală cu PIB-ul României. Sectorul vitivinicol, în special, reprezintă 30% din exporturi, cu o valoare de 5 miliarde de euro. Italia concurează de mai mulţi ani cu Franţa pentru ocuparea primul loc în lume în ceea ce priveşte producţia de vin, oferind consumatorilor 73 de vinuri DOCG, 332 DOC, 405 DOP şi 118 IGT.

Vinul italian în lume

Se estimează că mai mult de un pahar de vin, din cinci vândute în lume, este italian. Sectorul vitivinicol este esenţial pentru economia italiană, având în vedere faptul că reprezintă 30% din totalul exporturilor.

În anul 2013 totalul exportului a înregistrat o creştere de 7,3% faţă de anul precedent, ceea ce i-a asigurat întâietatea în rândul celor mai vândute produse alimentare în străinătate.

Un record dublu, având în vedere faptul că, pentru prima dată, depăşeşte de asemenea pragul valoric de 5 miliarde de Euro (al doilea loc, după Franţa).

În 2013, Italia a produs 47.4 milioane de hectolitri, o creştere de 15% faţă de anul precedent. Vinul este un sector care numără în ţara noastră aproximativ 380 de mii de companii producătoare (aproximativ 23% din sectorul agricol) cu un personal de 700 000 de lucrători (1,2 milioane în domenii conexe) pentru o producţie care depăşeşte un milion de etichete. Calitatea este de asemenea în creştere, cu vinuri DOC (330 de nume) şi DOCG (73) care au atins 40% din producţia totală de vin şi IGT (118) care acoperă 35%, în contextul diminuării producţiei de vinuri de masă.

Importul de vin din Italia

Potrivit datelor ISTAT, în 2013 România a importat din Italia o cantitate de vin echivalentă a 8,9 milioane de euro, în creştere cu 4,6% faţă de 2012. În clasamentul importurilor de produse alimentare italiene, vinurile ocupă locul 8 după fructe, legume, cafea, produse de cofetărie, carne şi preparate din carne, conserve şi sucuri vegetale, peşte şi alte preparate alimentare.

Printre vinurile italiene importate în România se evidenţiază vinurile îmbuteliate care au înregistrat în 2013 o rată de creştere de 34,9% faţă de anul precedent, confirmând tendinţa de evoluţie din ultimii ani, în detrimentul vinurilor vrac. Dintre acestea, se disting vinurile roşii şi roze care au reprezentat 47,2% (+ 21,6%), cele albe 34,8% (o creştere de 41,4%) şi vinuri spumante, care au o rată mai mare o creştere de 77% şi o cotă de piaţă de 15,4%. Gama este completată de alte categorii speciale de vin (licoroase, etc.), care reprezintă însă un fragment mai limitat al pieţei.

Vinul reprezintă aşadar motorul exportului agroalimentar italian. Ca Agenţie ICE am dorit astfel să organizăm acest eveniment, care oferă posibilitatea vizitatorilor profesionişti de a cunoaşte şi a degusta excelentele produse a 11 producători de vin italieni, reprezentanţi a diverse regiuni viticole importante din Italia: Abruzzo (Bosco Nestore, Cantina Zaccagnini, Centorame), Campagna (Masseria Campito), Emilia Romagna (Maranello Wines), Lazio (Pileum), Marche (Il Pollenza e Togni), Piemonte (Tenuta Carretta), Toscana (Vino Sorelli) e Veneto (Ardenghi).

Contrafacerea produselor alimentare şi fenomenul de "italian sounding". Ce reprezintă şi cum le recunoaştem?

Contrafacere

Reprezintă imitarea ilegală a mărcilor, design-ului, modelelor sau reţetelor înregistrate efectiv de o firmă. Are loc în momentul în care mărci de firme, nume şi origini de produse tipice se folosesc în mod neautorizat. Contrafacerile încalcă legea italiană 350 din 2003 care prevede obligativitatea indicării originii produselor şi Regulamentul UE 1169/2011 privind transparenţa informării consumatorilor..

Italian sounding

Constă în evocarea unei false senzaţii de "italienism" de produse care nu au nimic de-a face cu Italia, mai precis mâncăruri şi băuturi prezentate sub o marcă cu rezonanţă italiană, fără să aibă însă şi origini italiene. Această senzaţie poate fi evocată prin simboluri precum drapelul, un monument, numele unui faimos personaj italian etc.

Seminarul din data de 3 iunie, cu titlul "PROTEJAREA PRODUSELOR AGROALIMENTARE MADE IN ITALY ÎN ROMANIA", are drept scop atragerea atenţiei publicului asupra protejării adevăratelor produse italiene prin intermediul unui eveniment informativ care prevede, de asemenea, participarea Coldiretti, una dintre cele mai importante asociaţii italiene din sectorul agricol.

Contrafacerea produselor alimentare italiene şi italian sounding sunt două fenomene care periclitează buna-credinţă a consumatorului, inducându-l în mod conştient în eroare.

Imitaţiile se materializează în Italia în costul aferent a circa 300.000 de locuri de muncă şi reprezintă o cifră de afaceri de aproximativ 60 miliarde de euro la nivel mondial, din care 22 miliarde de euro în Europa.

Unicul mod în care pot fi abordate aceste problematici este informarea publicului cu privire la importanţa şi la valoarea adevăratului produs italian prin utilizarea unui instrument foarte important şi uşor accesibil, eticheta

Pe durata evenimentului va fi prezentat "Raportul de constatare a cazurilor de italian sounding în România", o cercetare realizată de Camera de Comerţ Italiană pentru România în cadrul marilor retaileri români, prin care au fost identificate diferite cazuri de imitare a produselor italiene.

În cadrul cercetării au fost analizate produse supuse adesea proceselor de Italian sounding, precum salamuri, conserve de roşii, sucuri şi paste, în 9 hipermarketuri rezultând prezente 32 de produse din categoria Italian sounding, dintre care 17 produse lactate, 5 cutii de paste, 4 salamuri şi 6 conserve.

Seminarul este primul eveniment al CCIpR dedicat protejării sectorului agroalimentar italian şi reprezintă începutul unei ample acţiuni de monitorizare a produselor italiene prezente pe piaţa din România cu scopul identificării fenomenelor de contrafacere şi de italian sounding.

Cu ocazia seminarului vor fi premiate restaurantele din Bucureşti care au primit marca "Ospitalità Italiana - Ristoranti Italiani nel Mondo" care certifică excelenţa în cadrul restaurantelor italiene din străinătate ce se disting prin promovarea adevăratei bucătării italiene prin folosirea produselor tipice.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb